Guest Avmønstret# Startet 12.Juni.2013 Del på Facebook Startet 12.Juni.2013 På barbord side akter er det montert en kjettingrulle rett ved ankerbrønnen. Har en paraplydregg (søppel, skal byttes i brucekopi etterhvert), med noen meter kjetting og tau som jeg pleier å pælme avgårde når vi skal ankre med baugen mot land. Foran har jeg ankervinsj og der ligger brucekopien i en tilsvarende rulle, og her skjønner jeg jo nytta. Rulla holder ankeret fint på plass i baugen frem til jeg slipper det. Men uten ankervisj akter, hvilken nytte har jeg av denne rulla? Kan jeg la en brucekopi ligge/henge i rulla og ha en eller annen utløserpatent eller noe? Fungerer egentlig fint å bare kaste den ut så ser ikke helt behovet heller men... om jeg slipper å lette på rompa for å slippe dreggen så venner en seg jo fort til det også :-) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 12.Juni.2013 Del på Facebook Svart 12.Juni.2013 Jeg har brucekopien hengende bak på hekken i sånn rulle. Har en slags taulås som låser tauet der så det funker fint. Har også en slags sikring som jeg fester når ankeret er oppe.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Herman Svart 12.Juni.2013 Del på Facebook Svart 12.Juni.2013 Rulla er kjekk når du skal dra ankeret opp igjen. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.