Stjernen ! Startet 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2013 Hei jeg har nettopp montert inn et stereo anlegg i snekka,men forholdene er dårlige !? Er det noe på motoren eller annet utstyr som ødelegger signalene ? Omtrent alle stasjoner har litt skurring ? Har brukt vanlig bil antenne,noen som vet om det hjelper med noe støy filter el no ? Merker ofte dette i andre båter også ! Noen gode ideer der ute ?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Først og fremst, så er ikke en bilantenne noen fullgod løsning. Den er ment å ha jordplan som metallet i bilen. Plast og tre som jordplan funker ikke. Og ja, det er mye som kan gi elektrisk støy. Alle elektriske motorer som feks. vindusviskere gir støy. Og en svært vanlig støykilde er dynamoen. Den kan støyreduseres med støyavskermingsdioder som du får i en bilrevisitaforretning. Elektronikk kan også gi støy på radioen. For å finne ut om støyen feks. kommer fra motoren, stopper du motoren og sjekker. Hjelper ikke det, slår du av den ene elektriske duppeditten etter den andre og hører etter om det blir bedre. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Har du solcell med regulator? Har själv slitit mitt hår med en regulatot som störde både radio och vhf. Efter många timmar och byte av den felaktiga regulatorn fungerar allt perfekt. Rent teoretiskt kan inte detta hända enligt experter. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Ikke noe solceller men mye annet ! Men antennen er skrudd rett i en metall mast,vil ikke det være jord nok ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Det hjelper, og det er nok slik de fleste av oss har det. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sjøleik Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 sjekk også om du har noen LED-lys på - noen av disse støyer helt forferdelig. Hos meg ble radioen slått ut helt, HF-en gikk så noenlunde, og mye støy på VHF-en igjen. Byttet ut mot vanlig glødepære, og alt var bra igjen!Lykke til! Sitér dette innlegget Sjøleik 70 år - blogg <script type="text/javascript" src="http://download.skype.com/share/skypebuttons/js/skypeCheck.js"></script>http://mystatus.skype.com/smallclassic/Sjøleik Link to post
Stjernen ! Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Hmm jeg som har kjøpt ny båt,der alle lys er byttet ut med led ?? Heldigvis ikke min båt som har dårlige signaler ! Men disse marine stereo anleggene er det samme problem ?eller er de mer tilpasset båt ? bortsett fra att de tåler en sprut vann da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.