Toy2 Startet 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2013 Har en Comet26 med Ford 2712 og tunnel ror,, er det noen som har erfaring med denne båten eller tilsvarende med og uten tunnel ror ?? hva er de største fordelene og ikke minst ulempene med tunnell vs Flatt rorHar "problemer" med at den reiser seg veldig i front ,, så fikk en ide for meg sjøl at dette muligens kunne bli bedre med flatt ror ??Har fått en ide om at propell strømmen treffer tunnel roret som da er montert rett i forhold til kjøl,, dette vil da føre til at roret fungerer som en flaps og propell stømmen vinkles rett i stede for å dytte hekken opp som den ville gjort med flatt ror ?? Er jeg heelt på jordet ??Mulig jeg ikke har hatt godt av å ha båten så lenge på land som i år pga havari og vent på deler ?? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Tunnelror er en skikkelig bremsekloss, men hvis du med 'flatt' mener en plate så er dette også en dårlig løsning. Roret skal være profilert, dette gir best virkningsgrad ift motstand gjennom vannet.Står endel om dette emnet i denne tråden: Lage nytt ror, hvordan bør det utformes? Sitér dette innlegget Link to post
Toy2 Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Takker for tips,,Tror faktisk jeg bare må prøve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.