Jump to content

Trimplan

citroen

Recommended Posts

Etter å ha vært på båtmessa og sett på både hydraulisk og elektrisk trimplan, lurer jeg på hva forumet har av erfaringer med de forskjellige løsningene. Prisen er vel nokså lik, så hva skal jeg velge til en 19´ ca 1000 kg daycruiser med outboard?

Etter å ha vært på båtmessa og sett på både hydraulisk og elektrisk trimplan, lurer jeg på hva forumet har av erfaringer med de forskjellige løsningene. Prisen er vel nokså lik, så hva skal jeg velge til en 19´ ca 1000 kg daycruiser med outboard?

<{POST_SNAPBACK}>

Hydraulisk!

Leverandør holder på å skifte det ene av mine elektriske (Lemco?) - reklamasjon.

Det var første gang vått 23 juni i fjor og hengte seg opp på siste tur før jeg tok båten på land. :puke:

Regner med å reklamere jevnlig på dritten frem til 5-års grensa og så bygge om til hydrauliske. (Jeg fikk ikke med meg at trimplan var elektriske da jeg bestilte - fabrikken har tidligere brukt hydrauliske på de jeg kikket på her hjemme...).

Hadde hydrauliske på min 92-modell Nidelv 750 som jeg solgte i sommer. Aldri noe tull, uten at det er noen garanti. Men etter mitt syn virker det mer logisk at "undervannsutstyr" blir mer driftssikkert med hydraulikk enn med elektriske komponenter.

Jeg har brukt mine Lenco elektrisk trimplan i 2 sesonger uten noen som helst problemer. Vet du hva som sviktet på dine, "Fantino"?

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen anelse. De byttes som en komplett enhet sa servicemannen og sleit ut hele greia "med tarmen og alt". Han nevnte vel også at de fra tid til annen må bytte ett, men at de som regel funker etterpå. Den beste gjetningen blir vel lekkasje pga. fabrikasjonsfeil?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...