ZinnX Startet 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2013 Hei! Nettopp handlet meg en Askeladden 475 m/Mercury 50HK 2002 modell. Jeg var klar over problemet med at disse motorene's gummitetning i toppen av kjølerøret kan bli sammenklemt. Det begynner å korrodere rundt denne (i adaptorplaten mellom motorblokk og stamme) med det resultat at gummiforingen klemmes sammen og hindrer tilførsel av kjølevann. Men grunnet en mekanikers vurdering valgte jeg å handle likevel. Etter 2 turer fikk jeg dessverre en ulende kjølevannsalarm. Mekaniker i Mandal ved Arne Damman ga pris på 15.000,- etter å ha delt blokka og sett at alt som kan korrodere må byttes. Jeg fikk litt hakeslepp når jeg hørte denne prisen. Dermed er mitt spørsmål om denne prisen hørtes rimelig ut og om det er måter som eventuelt er billigere? Mvh Sondre Lohne Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 15.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2013 Jeg fikk pris på 14 000,- hos Risør Båtsenter så høres ut til å være en normal pris. Solgte imidlertid båten før problemet oppstod. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.