-morten- Startet 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2013 Jeg så en flott seilbåt i Trondheim i dag ved sentralstasjonen! Så flott ut på avstand, men ble nesten lit lei meg da jeg så den på nært hold. Den så dårlig vedlikeholt ut, masse lakk avskaling, og overgang mellom dekk og skrogside så slitent ut! Nå er ikke jeg noen seilbåtmann, men syntes skroget var vakkert!! Hadde jeg eid den skulle den ihvertfal fått bedre vedlikehold. Noen som kjenner båten? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
S/Y Emma Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 https://baatplassen.no/i/topic/49999-europas-raskeste-mahogny-racer-renovasjon/ Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
-morten- Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Kult prosjekt med en vakker båt! Her tror jeg eier må forvente seg masse arbeid for å få båten i sikkelig stand igjen! Gråfarge i overgang dekk skrog, er vel kansje ikke så bra tegn.. Vi får håpe at det er kosmetisk lakkavskalong og ikke vanntrukket skrog. Lykke til med prosjektet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
S/Y Emma Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 En lakkert trebåt på over femti fot kan vel ta motet fra de fleste... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
glalaks Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Den var ganske strøken i fjor mener jeg så mye har skjedd i vinter. Hele båten ser ut som parketten hjemme i stua.. Tok et bilde jeg også her om dagen.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
The Gannet Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 (redigert) Var med på hentetur fra Cork i 2002. Kald båt å seile over Nordsjøen i april. Så penere ut den gangen. http://ebbe.no/moon.htm Redigert 14.Juni.2013 av The Gannet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FOP Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Hej Jag är väldigt intresserad av IOR båtar och gärna kallbakade från början på 80-talet. De första bilderna nedan är vår 1-tonnare som vi renoverade under ca 5 1/2 år, hon sjösattes i juli 2014. Har vänner som är i Trondheim i veckan och de såg Moonduster och skickade de tre sista bilderna. Hon ser ut att ha varit utan omvårdnad en länge tid och här på forumet verkar det inte ha hänt något sedan 2009... Funderar på ett nytt projekt att renovera... någon som vet hur man kan få tag på ägaren till Moonduster? Ron Holland 1-ton, byggd på NZ i Kauri och renoverad i Sverige mellan 2008 och 2014. Lyft för att justera Max prop propellern. Moonduster från igår SB sida Akterspegeln är i dåligt skick... undrar hur det ser ut invändigt? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Funderar på ett nytt projekt att renovera... någon som vet hur man kan få tag på ägaren till Moonduster? Jeg har observert båten her i Trondheim, men har ikke kjenskap til hvem som eier denne. Prøv Trondheim Seilforening, de har kanskje info om båten. www.trondhjems-seilforening.no Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gunga Din Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 (redigert) Hej Jag är väldigt intresserad av IOR båtar ............. vill mena att Peter Norlin byggde en IOR en tonnare.....mitten 70-tal..... Agnes ? har du hemmahamn Björholmen ? edit: fann svaret själv efter lite googlande Agnes http://rbsailing.blogspot.no/2013/11/agnes-norlin-one-tonner.html Redigert 4.Januar.2016 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sareptas Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Den har vært leid ut til SeilNorge vet jeg. Uten at jeg skal si mer, så sier vel det egentlig nok..... Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Burde vel være mulig å komme i kontakt med eier(e) via denne linken: http://www.proff.no/roller/moonduster-as/trondheim/-/IEQ4S0A0000/ Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Eureka Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Åhhh, det hadde vært båten å ha :) Da jeg skulle kjøpe seilbåt for 4 år siden, så jeg på en BB35 fra 1964, som ligger her i Ålesund. Han skulle ha 100tusen for den. Nå ligger den ute på finn for 25 prutbare tusenlapper. Det hadde vært utrolig stas å se den komme i nye hender... ( har jo plass på brygga...) Sitér dette innlegget Link to post
Perhaps Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 (redigert) Hei Moonduster og dens eiere lever. Vi er en gjeng som eier båten. Kontakt meg på petter@maritimtkompani.no eller 95159944 for info. Her ligger en del flotte bilder, historie og teknisk fra oss og våre Irske venner; https://www.facebook.com/groups/140998935924116/ Båten har fått hard medfart de siste par årene. Det er en historisk båt, så dette er forferdelig kjedelig for oss som har forsøkt å holde henne i stand de siste årene. Vi snakker gjerne med ildsjeler og potensielle nye eiere om "the Reberth"of Moonduster Jeg har seil henne i regatta og med kunder - en fantastisk båt bygget av German Frers i 1980. Håper vi kan se båten seile igjen, i bedre stand (skrog, spant, rigg og motor er i grunnleggende ok stand, men kosmetisk ser det forferdelig ut..) Seilerhilsen - og bedre nytt år for S/Y Moonduster?! Redigert 5.Januar.2016 av Perhaps (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Velkommen til baatplassen. Det hadde vært et flott prosjekt å følge her på BP, og når det er så mange som gyver løs på oppussing av andre gamle treskuter, må det vel finnes noen som også ønsker et prosjekt med litt hvasse seilegenskaper håper jeg.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
MillOgSommarvind Svart 17.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2019 Besøkte Moonduster i dag, et trist syn. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2019 For et trist syn! ser ikke ut som den har fått noe vedlikehold siden jeg la ut tråden her inne! Synd at en så flott båt ikke blir tatt vare på!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Framtia Svart 27.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2024 https://afloat.ie/sail/historic-boats/item/63694-moonduster-on-the-move-in-norway?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3JlgoWw-MhEentp5CwlP1T8j2SzX44k1JdIuO-tfWGDYWmpcf85g8dkBY_aem_d567NW3Emta9OcqpEAf42g Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
-morten- Svart 28.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2024 Minner meg litt om historien om Defender, en seilbåt jeg var på tur med i Australia! nydelig flott båt som i sin tid hadde rekorden fra Australia til Tasmania! den sank flere ganger til kai, ble prøvd restaurert. så brant det i maskinrommet osv. osv... Vakker båt, men ingen ville invistere penger. var bygget om med styrhus og en vannvittig fin mahogany innredning. Minnene fra turen lever jo evig da! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.