Jump to content

Moonduster seilbåt, spotta i Trondheim.

-morten-

Recommended Posts

Jeg så en flott seilbåt i Trondheim i dag ved sentralstasjonen! Så flott ut på avstand, men ble nesten lit lei meg da jeg så den på nært hold. Den så dårlig vedlikeholt ut, masse lakk avskaling, og overgang mellom dekk og skrogside så slitent ut! Nå er ikke jeg noen seilbåtmann, men syntes skroget var vakkert!! Hadde jeg eid den skulle den ihvertfal fått bedre vedlikehold.

Noen som kjenner båten?

bilde

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Kult prosjekt med en vakker båt! Her tror jeg eier må forvente seg masse arbeid for å få båten i sikkelig stand igjen! Gråfarge i overgang dekk skrog, er vel kansje ikke så bra tegn.. Vi får håpe at det er kosmetisk lakkavskalong og ikke vanntrukket skrog. Lykke til med prosjektet!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 2 år senere...

Hej

Jag är väldigt intresserad av IOR båtar och gärna kallbakade från början på 80-talet. De första bilderna nedan är vår 1-tonnare som vi renoverade under ca 5 1/2 år, hon sjösattes i juli 2014. Har vänner som är i Trondheim i veckan och de såg Moonduster och skickade de tre sista bilderna. Hon ser ut att ha varit utan omvårdnad en länge tid och här på forumet verkar det inte ha hänt något sedan 2009... 

Funderar på ett nytt projekt att renovera... någon som vet hur man kan få tag på ägaren till Moonduster?

bilde

Ron Holland 1-ton, byggd på NZ i Kauri och renoverad i Sverige mellan 2008 och 2014.

bilde

Lyft för att justera Max prop propellern.

bilde

Moonduster från igår

bilde

SB sida

bilde

Akterspegeln är i dåligt skick... undrar hur det ser ut invändigt?

Funderar på ett nytt projekt att renovera... någon som vet hur man kan få tag på ägaren till Moonduster?

Jeg har observert båten her i Trondheim, men har ikke kjenskap til hvem som eier denne. Prøv Trondheim Seilforening, de har kanskje info om båten. www.trondhjems-seilforening.no

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Hej

Jag är väldigt intresserad av IOR båtar .............

vill mena att Peter Norlin byggde en IOR  en tonnare.....mitten 70-tal..... Agnes ?

har du hemmahamn Björholmen ?

edit:

fann svaret själv efter lite googlande :smiley:

Agnes

http://rbsailing.blogspot.no/2013/11/agnes-norlin-one-tonner.html

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Hei

Moonduster og dens eiere lever. Vi er en gjeng som eier båten.

Kontakt meg på petter@maritimtkompani.no eller 95159944 for info.

Her ligger en del flotte bilder, historie og teknisk fra oss og våre Irske venner;

https://www.facebook.com/groups/140998935924116/

Båten har fått hard medfart de siste par årene. Det er en historisk båt, så dette er forferdelig kjedelig for

oss som har forsøkt å holde henne i stand de siste årene.

Vi snakker gjerne med ildsjeler og potensielle nye eiere om "the Reberth"of Moonduster

Jeg har seil henne i regatta og med kunder - en fantastisk båt bygget av German Frers i 1980.

Håper vi kan se båten seile igjen, i bedre stand  (skrog, spant, rigg og motor er i grunnleggende ok stand, men kosmetisk ser det forferdelig ut..)

Seilerhilsen - og bedre nytt år for S/Y Moonduster?!

Redigert av Perhaps (see edit history)
  • 3 år senere...
  • 5 år senere...

Minner meg litt om historien om Defender, en seilbåt jeg var på tur med i Australia! nydelig flott båt som i sin tid hadde rekorden fra Australia til Tasmania! den sank flere ganger til kai, ble prøvd restaurert. så brant det i maskinrommet osv. osv...  Vakker båt, men ingen ville invistere penger. var bygget om med styrhus og en vannvittig fin mahogany innredning. Minnene fra turen lever jo evig da!

2016-12-17_025847 defender sailing whitsundays.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...