Sjøfjes Startet 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2013 Heisann! Jeg har en Saab G(?) 10 diesel, og i det siste har den gått dårligere og dårligere. Nå er det nesten ikke forskjell på turtallet når jeg stiller på gassen, det kommer en del svart røyk ut eksosen. Og det ser ut som at den spytter diesel ut med eksosen. Motoren er saltvannskjølt. Siste turen gikk det utrolig sakte og det begynnte å røyke fra motoren, og dette var på lavt turtall. Noen som har vært borti noe lignende? Hadde vært godt å få orden på det så jeg kan cruise i sørlandssnekken min! :) Takk -Salbu Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Kan tyde på varmskjæring på grunn av dårlig kjøling. Plukk av toppen og stak opp alle kjølekanalene, dette er noe som bør gjøres med noen års mellomrom på saltvannskjølte Sabber. Toppakningen gløder du og slipper i en bøtte med kaldt vann, så er den klar til bruk igjen. Sjekk ventiler og sylinderløp når toppen først er av, og sjekk også for sprekker mellom ventilene. Dårlig kjøling fører gjerne til sprekker nettopp her... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.