spiderbob Startet 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2013 Hei! Jeg vil lære mer om motoren min og tenkte det kunne være greit å dele litt erfaringer, informasjon om hvor man kan få tak i deler o.l? Selv har jeg gjort følgende erfaringer med min 217hk fra '81: Økonomi-deler AS har: Verkstedsbok: PWM63544 Originalt oljefilter: 2654407 (lang) Originalt oljefilter: 2654403 (kort) Originalt dieselfilter: 26561117 Maritim.no har impeller: Impeller 106: http://www.maritim.no/motor-styring/filter-og-impeller/impeller/impeller-106 Universal Diesel har motor deler? Har noen erfaring med kjøp fra utlandet, bedre priser o.l? Hva bør gjøres ved opptak om høsten? 1) Bytte olje 2) Bytte oljefilter 3) Bytte diesel filter 4) Bytte impeller 5) Kjøre frostvæske gjennom hele motor, koble fra sjøvannsinntak ved filter og ta fra en bøtte e.l? Noe som bør gjøres når den settes ut om våren? Forrige eier sa til meg at han alltid hadde et par desiliter 2-taktsolje i diesel ved fylling i hver tank for smøring av dieselpumpe o.l... noen meninger om dette? Liste over autoriserte perkins verksted (finnes det?) i de forskjellige områdene i landet vårt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.