catos Startet 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2013 Hei, får ikke kjølevann på motoren, etter at jeg hadde av toppen får jeg ikke kjølevann, har overhalt pumpen uten hell. Det kommer vann inn(sjekket med og ta av røret som går inn i blokken) Har sett det er skrevet om tette kjølevannskanaler, men kan de ha blitt tett når jeg har hatt av toppen? Sitér dette innlegget Link to post
Evenb Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Hei hadde tilsvarende problem med min Yanmar etter en liten service, det jeg gjorde var å kjøre håndgass på høyt turtall en stund så kom kjølevannet. Kan dermed være at det tar en stund før det kommer ut igjen. Hvis kjølekanalene er tett kan du prøve med systemrens. Sitér dette innlegget <p>Har hatt/har Zodiac 12, Quicksilver 8 5hk tohatsu, GH 10 9,9 Yamaha, Skibsplast 14 25hk Mercury, Vernøy 430 sl 25hk Johnson, Saga 20 Marna MB10a, Hasla 21 Yanmar 3qm30. Link to post
Diesel248 Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Hei. Du kan prøve å blåse inn inntaket på blokka, da kan du få ein indikasjon på om det er tett. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
catos Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 ok, takk for svar. kjørte ikke så lenge så kan jo være at jeg ikke ventet lenge nok Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Hei, jeg hadde også vanskeligheter med å få kjølepumpen til å virke etter tømming av saltvannskretsen. Je g tok av lokket over eksosbendet og fylte på med vann mens motoren gikk. Virket hver gang. Du kan samtidigbsjekke om det er åpning ut til eksosen. Dersom det er dårlig åpning er det bare årstallet opp med en spiker eller lignende. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.