sjøvant Startet 14.Juni.2013 Del på Facebook Startet 14.Juni.2013 Skulle starte motoren min i dag en evinrude 25 xp men det var liv i 10 sekunder av startmotoren så forsvant alt liv, ikke engang releet klikker det i og batteriet er full ladet så trenger noen gode råd her inne for gode tips om hva det kan være ??? Motoren har allltid startet hver sesong tidligere og hatt service HÅPER PÅ SVAR Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 14.Juni.2013 Del på Facebook Svart 14.Juni.2013 sjekk sikringen Sitér dette innlegget Link to post
sjøvant Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2013 Hvor ligger den da ? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 14.Juni.2013 Del på Facebook Svart 14.Juni.2013 Inne i den tykke røde gummi pluggen som henger ved innslaget Sitér dette innlegget Link to post
sjøvant Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2013 Ja skal se på det i morgen,men var en som fortalte meg at jeg kunne prøve starte den med startsnoren siden det er det på den stemmer det ? Sitér dette innlegget Link to post
sjøvant Svart 5.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Tar opp igjen denne tråden min da jeg i dag opplevte at motoren ikke lenger går ann å starte elektrisk men starter fint om man bruker startsnoren.Har målt og det er strøm på kablene fra batteriet og inntil startrelet ( nye kabler) men derfra stopper det med all strøm ut igjen dvs kommer ikke strøm til startmotoren:Så trenger gode råd er det startrelet som har tatt kvelden ????? Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Bad contact, på batteriet eller andre høystrømførende kabler, sjekk alt av jord og plusskabler. Sitér dette innlegget Link to post
sjøvant Svart 6.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 (redigert) Kan ikke se at problemet ligger i kontakten på batteriet når det er strøm på ledningene på startrelet siden kabelen til relet kommer jo fra batteriet.Så tror nok problemet ligger andre plasser. Redigert 6.Juli.2013 av sjøvant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Det skal sitte en sensor som hindrer at man får startet motoren i gir,har du sjekket denne? Sitér dette innlegget Link to post
sjøvant Svart 6.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Takk for tipset Lars var der problemet låg så no starter den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.