Stjernen ! Startet 16.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2013 Hei skal nå melde meg inn i ett eller annet selskap som kan hjelpe meg om jeg trenger det til sjøs ! Har hørt det 470 kr året og da fikk man hjelp innen 2 timer ?Men vet ikke hvor det var ! Hvor vil det lønne seg og være medlem når ulykken først er ute ? Har det noe og si åssen foriskring jeg velger,kansje det følger med redningstjeneste i noen pakker ? Men skal ha noe rimlig ! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2013 Jeg forsikra snekka i IF (Kasko, kostet ikke mye..) og i pakka var det dekning av så og så mange tusen til evt. redning. Lurer på om det var 4000,- de dekket. Antar da at jeg bruker den redningen som passer best for anledningen og at selskapet ordner opp i ettertid. Om en knytter seg til ett selskap mtp redning så kan jo det bli feil/tungvindt/farlig om andre som er nærmere kan redde/assistere kjappere. Må jo være bedre å kunne betale feks en privatperson i båt for tauing/assistanse enn å vente på feks RS som har nede dykker for å kutte tau utav propellen til noen andre som ligger ved brygga eller noe i den dur. ------------ Så i mitt enkle hode må det beste være å ha det dekket gjennom forsikringa i stedet for å knytte seg til ett firma/selskap/forening ellerhvadetnåmåtteværedekallersegfor. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 16.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2013 Hei skal nå melde meg inn i ett eller annet selskap som kan hjelpe meg om jeg trenger det til sjøs ! Har hørt det 470 kr året og da fikk man hjelp innen 2 timer ?Men vet ikke hvor det var ! Hvor vil det lønne seg og være medlem når ulykken først er ute ? Har det noe og si åssen foriskring jeg velger,kansje det følger med redningstjeneste i noen pakker ? Men skal ha noe rimlig ! Hei Tror nok ikke det er noen som tør å gå ut med at de garanterer hjelp innen to timer. Det finnes vel ikke så mange og velge mellom, du har redningsselskapet som har egne båter, så har du sjøassistanse fra Atlantica, som ikke har noen båter som tilbyr en form for assistanse/hjelp til sjøss. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Stjernen ! Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Ok ! Takker ! Redningsselskapet høres jo greit ut ! Men er det dyrt ? 26 fot plast snekke. Noen som vet om detta følger dette med i noen grei rimlig forsikring ? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 (redigert) Ok ! Takker ! Redningsselskapet høres jo greit ut ! Men er det dyrt ? 26 fot plast snekke. Koster 845 kr i året, så kan du jo sjekke med forsikringsselskapet dit om de gir deg noen rabatter om du er medlem av Redningsselskapet. Ta en titt på sidene deres nssr.no Redigert 17.Juni.2013 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Stjernen ! Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 (redigert) Takker ! Syntes bare det var noen venner som snakket om 4 el 5 hundre i året så det kan nok stemme att det er litt dyrere ! Skal sjekke ut siden,kan man bli medlem online ? Eller så finner jeg det ut snart hehe ! Redigert 17.Juni.2013 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Forøysund Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 To timer er lang tid om du virkelig trenger det... Redningsselskapet er vel de største per i dag, og de har satt seg som mål å nå alle områder innen én time i løpet av to år: http://www.redningsselskapet.no/om-oss/presse/pressemelding?newsid=848132 . Medlemsskapet inkluderer tre timer assistanse, ut over det mener jeg det koster omkring 3000 kr per time. De teller timer fra skøyta tar løs. Jeg tenker ihvertfall at medlemskontingenten er blant de best anvendte pengene i mitt eget båthold. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 (redigert) Ser de har 2 pakker og velge imellom en til 300 og den til 900 ! Må velge full el vanlig pakke,hva vil lønne seg ? Ser de har sommertillbud på den størtste pakken 645 for ett år !Redd jeg velger den ja !! Total medlem el vanlig er det ! http://www.redningsselskapet.no/bli-medlem Redigert 19.Juni.2013 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 Vanlig medlem er kun støttemedlem, skal du ha rett til hjelp må du være totalmedlem! Så valget er vel enkelt.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Stjernen ! Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 Så det når jeg leste alt sammen !Så blir nok totalpakken ja ! Men åssen er medlemskapet følger den båten eller eier ! Vet noen har en slik tjeneste som følger eier,så samme hvem båt han er i så kan han få hjelp. Eller er dette bare noen han skrytt på seg tro ? Vet dette hører hjemme i en annen tråd men,noen forslag til grei forsikring ? Er vel ingen forsikringer som innkluderer rss ? Jeg for sjekke litt ! Men blir medlem på nett nå i RSS,så tar jeg forsikringen som den kommer! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 Ikke vet jeg men er det ikke mest "lønnsomt" å tegne en forsikring som dekker en god slump av redning/assistanse? Da får du jo en god del forsikring for pengene. 800,- er bare 400 mindre enn hva jeg gir for full kasko ink assistanse for 4000 på en 28 fot snekke i IF. Og da kan du vel teoretisk betale assistanse til hvem som helst i stedet for å måtte vente på Ellias som er opptatt med å få tauet ut av propellen på en båt som ligger trygt ved kai i Pokkerivoldfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 Godt poeng der igrunn ja !! Er litt usikker på prisene og hva som inngår i avtalen når det gjelder forsikring ! Er jo en 26 fot snekke ! Alle disse avtalene RSS har er nok greie for noen,men hjelp til sjøs jeg vil ha hehe ! dette tillbyr de. 24t service RS-Magasinet 10% rabatt på kurs Ingen egenandel Rabatt på forsikringen/15% i sp1. Ekspresshåndtering/deler etc. Medlemsrabatter i nettbutikken Så de lokker jo med mye ! Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 redningsselskapet er man medlem av for å opprettholde beredskapen langs hele kysten, slik at hjelp er tilgjengelig når det virkelig trengs. det blir mest som en æressak å støtte de. dersom man tuller et tau i propellen eller går på grunn er det greit at de kan ordne opp, men det er ikke hovedgrunnen for å være medlem, det er for at de skal være der for de som er i nød. hva det koster ? - det koster det det koster ! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 (redigert) Ikke vet jeg men er det ikke mest "lønnsomt" å tegne en forsikring som dekker en god slump av redning/assistanse? Da får du jo en god del forsikring for pengene. 800,- er bare 400 mindre enn hva jeg gir for full kasko ink assistanse for 4000 på en 28 fot snekke i IF. Og da kan du vel teoretisk betale assistanse til hvem som helst i stedet for å måtte vente på Ellias som er opptatt med å få tauet ut av propellen på en båt som ligger trygt ved kai i Pokkerivoldfjorden. Redigert 19.Juni.2013 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.