Jj Flyman Startet 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2013 (redigert) Hei båtfolk. Jeg har en 55hk 2takt som gikk dårlig. Byttet tennpluggene og renset forgasserene men nå er det blitt enda vanskligere og starte den. Må bruke startgass for å få fart på den. Og går dårlig på tomgang. Når jeg tar av pluggene så er de dekket med olje.. Er det normalt..?? Redigert 17.Juni.2013 av Jj Flyman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skansenmarina Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Hørest ut som den får for "feit" blanding. Hvilken modell er dette? Sjekk evt. choke systemet, blandeskruen, og om du evt. har fått nåleventil i rett posisjon dersom du demonterte dette ved rens. Sitér dette innlegget Link to post
Jj Flyman Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 (redigert) takker for svaret det er en 1983 mod. blander olje og bensin i tanken forresten... 1,5dl på 10l bensin Redigert 17.Juni.2013 av Jj Flyman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skansenmarina Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Med "feit" blanding mener jeg forholdet bensin / luft, der motoren får for mye bensin i forhold til luft, noe den får dersom chocen din står på (luft spjeld i luftinntak stengt) Det er vel oljeblandet bensin du finner på tennpluggene dine, men oljen fordamper ikke så lett så oljen, så om det ikke har vert forbrenning kan fuktigheten på pluggen virke som rein olje. Med mindre det er blitt fyllt for mye olje i bensinen, skal ikke olje på tennpluggene være noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 og 1.5% skal ikke være for mye olje. Når den først er kommet igang, går den da noenlunde greit, eller stopper den? Hvordan går den på høyere turtall? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jj Flyman Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Takker for info:) - ivar: dn går helt fint på høyt turtall.. Er bare når dn går ned i turtall fusker dn litt.. Men det er jo ein gammel motor så litt skavanker må eg regne med.. Stilte på på skruene på forgasserene i går og fikk start nesten med en gang:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.