Jump to content

Engbo-vinsj som stanset midt i hivet.

Haba

Recommended Posts

:confused:

Min Engbovinsj mod.40/1998 har fungert utmerket helt til nå. Da jeg nylig skulle hive inn ankeret, stanset innhivingen etter kort tid. Vinsjen virket helt død. Prøvde å slå på og av, men det hjalp ikke. Det er ingen sikring i tilførselsledningen, men jeg tenkte det muligens var en form for overlastsikring/termosikring i vinsjen som hadde slått ut, men det var det heller ikke.

Måtte hive inn ankeret manuelt og sikre mot utrasing. Da jeg kom til havns etter en halv time, prøvde jeg igjen vinsjen og da virket den helt ok. Har forsøkt den siden uten å ankre og den synes å virke, men er nå litt skeptisk til å stole på den. Har hørt at det kunne være en ide å rense noen relekontakter på selve vinsjen, men det ser plundrete ut å få åpnet dekselet uten å måtte demontere hele vinsjen. Noen som har vært ute for det samme og har noen råd ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...