Jump to content

Støping av båt - regler?

Tor Eirik

Recommended Posts

Har ikke peiling på om dette går ann, men eg fikk dette tipset da eg var inne på samme tanke som deg, men da skulle eg kjøpe halvfabrikatet båt og så ferdistille denne.

Mit forslag er ut du selger båten som "halvfabrikat" og så "leiger" kjøper deg til å ferdigstille båten.

Men som sagt: Dette var kun et tips, vet ikke om det går ann...

<{POST_SNAPBACK}>

Skal ikke se bort fra at dette kan fungere :wink: .

Ved import av halvfabrikat skal ikke skrog og overbygg/inneliner være ferdig sammensatt for at det skal kunne defineres som halvfabrikat og dermed være unntatt kravet om CE merking ved import. Dette gjelder kun ved import, hva som deineres som selvbygg/halvfabrikat i Norge kan jo være så mangt. Det eneste som er ganske sikkert er at prisen for en "ferdig" båt som ikke er CE meket vil være betydelig lavere enn den som er det, årsaken til dette er jo at kjøperen binner seg til å ha båten i 5 år før den kan selges på lovlig måte igjen... Dermed kan det jo hende at det lønner seg å CE meke skuta. :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...