Ask Startet 17.Juni.2013 Del på Facebook Startet 17.Juni.2013 Hei Me har ein gamal Zodiac redningsflåte, for 8 personar.Flåten har tak. Eg vurderar å blåsa den opp, fortøya den til ein bøye og la born leika med den. Borna er i alderen 6-9 år. Dei vil måtte ha våtdrakt eller redningsvest på. Dersom flåten veltar og borna blir heng fast inne i flåten kan det gå verkeleg dårleg. Klarar born i denne alderen å velta ein flåte? Eg vurderar å klippa av taket. Då kan ikkje borna bli fanga inne i flåten. Synspunkt? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Born i denne alderen skal vel ikkje bada utan tilsyn uansett? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
littmild Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Jeg har ikke forsøkt å velte en flåte, men jeg har forsøkt å velte den tilbake igjen, og det er tungt og krever teknikk, men da har man jo litt mer og dra på siden taket er nedi vannet. Men jeg tror uansett ikke at en slik flåte vil velte på stille vann med mindre barna går inn for å velte den og samarbeider om det. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
mons Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Flåtene har vel vanligvis "sekker" under som fylles med vann når den ligger rett, og som må løftes opp av vannet hvis den skal velte. de er laget for å bli liggende rett vei i slikt vær som gjør at båter går ned. Ungene mine lekte mye i en flåte for ca 50 prs, og hadde mye gøy. Jeg skar av taket slik at det ble lettere å hoppe ut. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Jon-Kåre Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Redningsvest eller våtdrakt? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.