Sunnmøring78 Startet 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2013 Hei Jeg skal pumpe vann mellom ferskvannstankene mine for å holde båten i balanse. Noen som har en god ide hvor jeg kan få tak i noe slikt. Har bare funnet noen store 230V Rover pumper så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Forøysund Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Er tankene dine montert like høyt på hver side? I såfall kommer du enklest og billigst fra det med en helt enkel slangeforbindelse mellom dem (fra bunn til bunn), eventuelt med en magnetventil for å åpne og stenge. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Denne kan du bruke. http://www.biltema.no/no/Bat/Pumpe/Vannpumpe/Vann-dieselpumpe-25987/ Ta av filteret, og koble slange i begge ender. Bytt om pluss og minus til pumpa, og vannstrømmen snur. Er en tannhjulspumpe. Støyer en del og har ikke all verdens kapasitet. Holder neppe helt tett mellom innløp og utløp. Om du pumper så det blir stor forskjell mellom tankene vil det trolig utjevne seg over tid om du ikke stenger med ventil mellom. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Seasu Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Hvorfor ikke 2 stk pumper ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.