Jump to content

vurderinger kjøpe 30 år gammel kalesje?

okeido

Recommended Posts

Jeg tok en sjangse og bestilte den, er jo en original kalesje som har vært lageret hos comet, nå bever marin.Så for jeg se om det var dumt eller ikke. Men bør jeg gjøre noe med kalesjen på grunn av alderen ?

Er kalesjen svekket av alderen vil jeg tro tråden i sømmene begynner å ryke etter å ha blitt våt/tørket noen ganger. Følg litt med i tilfelle de begynner å ryke. Dette kan man få sydd opp igjen om nødvendig.

Sjekk om impregneringen ennå er vannavstøtende. Nye kalsjer skal man som regel ikke impregnere på nytt før det er nødvendig. For en så gammel kalesje er det ikke greit å si.

Antar alt er avhengig av hvordan den har vært lagret, er du heldig er den så god som ny.

Nå er det vel sterk sol og fuktighet som tærer på en kalesje så har den ligget godt innpakket på et tørt lager i alle år så vil jeg tro den er "nesten" som ny.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...