okeido Startet 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2013 (redigert) Ikke brukt, vært lagret på lager.Selges grunnet oppryddning. Kan den være morken? Redigert 19.Juni.2013 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 sømmene er sikkert svake og rakner opp bare du tar i den Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 Hvis selger har hatt kalesjen liggende i 30 år er han sikkert interessert i å bli kvitt den etterhvert. Gi personen et ørlite depositum og prøv om den passer, eventuelt revner eller lekker. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 Har den ligget mørkt og tørt kan den være helt OK. Til en veldig god pris ville jeg tatt sjansen. Men er den kun litt billigere enn en ny hadde jeg gått for ferskvare.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
okeido Svart 20.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Det er fra lageret til Comet båten er Commander og prisen er 4500 han sier den virker å være som ny .selv etter den lange tiden. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Løp og kjøp! Du må opp i minst det doble for en ny, så da er det verdt risken etter mitt syn... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
leif_erikg Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Til den prisen bør den vel være gullbelagt? Faren for at den tåler svært mye mindre enn en ny er vel overhengende... Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
idars Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Hvor mye mindre den evt tåler vill jeg tro avhenger av hvordan den er lagret med tanke på påvirkning av sol å slikt, har den vært lagret tørt og mørkt bør det vell ikke være noe problem Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Bøljan Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Uansett er den 30 år, hadde max gitt 2 lapper for den. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Enig med siste taler. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 24.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Jeg tok en sjangse og bestilte den, er jo en original kalesje som har vært lageret hos comet, nå bever marin.Så for jeg se om det var dumt eller ikke. Men bør jeg gjøre noe med kalesjen på grunn av alderen ? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord725SE Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Jeg tok en sjangse og bestilte den, er jo en original kalesje som har vært lageret hos comet, nå bever marin.Så for jeg se om det var dumt eller ikke. Men bør jeg gjøre noe med kalesjen på grunn av alderen ? Er kalesjen svekket av alderen vil jeg tro tråden i sømmene begynner å ryke etter å ha blitt våt/tørket noen ganger. Følg litt med i tilfelle de begynner å ryke. Dette kan man få sydd opp igjen om nødvendig. Sjekk om impregneringen ennå er vannavstøtende. Nye kalsjer skal man som regel ikke impregnere på nytt før det er nødvendig. For en så gammel kalesje er det ikke greit å si. Antar alt er avhengig av hvordan den har vært lagret, er du heldig er den så god som ny. Nå er det vel sterk sol og fuktighet som tærer på en kalesje så har den ligget godt innpakket på et tørt lager i alle år så vil jeg tro den er "nesten" som ny. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Det må vel være lurt å sy over alle sømmer etter at du har testet den på båten. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 24.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Tenkte å teste den i sommerferien, så sende den andre til rens og impregnering, så vidt jeg vet har den bare ligget på pall på lageret til bever i Sandefjord Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.