Lady B Startet 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2013 Tenker på å kjøpe bruktbåt privat. Noen som vet hvordan en går frem for å sjekke om båten har heftelser? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 brønnøysundregisteret Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Kommer vel litt an på type heftelser. For at det skal være økonomisk heftelse, må båten være registrert i NOR. Heftelser vedrørende CE og toll osv er jeg litt usikker, sjekk småbåtregisteret. Jeg sjekket også hos tollerne og hos Politiet om den var stjålet. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Du må også ha fødsel og personnr på eier for å sjekke i Brønnøysund Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 brønnøysundregisteret Itj peiling! Hvorfor svarer du da? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Tast inn registreringsnummeret på NIS/NOR sine sider, så står det der. Enkelt og greit Båter uten skjøte som ikkje er registrert i NIS/NOR kan ikkje ha pant. Ang toll så finnes sikkert en lovtekst. Båtene skal vel kanskje ikkje disponeres før slik er betalt, så det skal vel godt gjøres å gå på en smell. Men import kjenner eg ikkje til. Har båten hatt noen år i Norge ville nok de ferreste komme på å sjekke det Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Marida Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Hvis båten ikke er registrert i NOR er det ikke noe å sjekke i Brønnøysund om båten, da sjekker du eieren da, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Skriv en god kontrakt der det går klart frem at objektet selges fritt for heftelser hjelper vel også...? Vet ikke om en kontrakt går over heftelser, men... Det er da hvert fall en mangel. Regner med en båtadvokat kan utdype? :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.