Jump to content

Status etter konvertering av Mercruiser 5,7 til ferskvannskjøling

jensemann2

Recommended Posts

I vår bygde jeg om en 96 modell 5,7 v8 fra sjøvannskjøling til ferskvannskjøling. Kjørte med systemrens noen dager og etter 4-5 gjennomskyllinger med rent vann (kjørte med dette også en ukes tid), fylte jeg opp med kjølevæske. Nå har jeg kjørt over 40 timer og alt har fungert utmerket. Kjølevæsken er ren og fin, temperaturen er helt stabil. Eneste er at den bruker litt kjølevæske, jeg har nok etterfylt en liter på ekspansjonstanken. Jeg mistenker en liten lekkasje mellom babord manifold og riser da anleggsflaten her var litt ujevn. Kommer til å leve med dette denne sesongen og heller kjøpe nye manifolder og risere neste år. Tenker også å bytte kjølevæske på motoren i høst når båten skal i opplag. Ingen rustflak å se i varmeveksler så langt.

Jeg har vurdert å fylle på en flaske med radiatorlekkasjestopper for å se om dette kan tette lekkasjen min.

Kan det være lekkasje andre steder enn i riserpakning? F.eks i inntaksmanifolden ? Lekkasjen er intern, da det ikke havner kjølevæske i kjølen..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...