Copernicus Startet 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2013 Skal nå til å fullføre jobben under vannlinjen og står nå ovenfor det siste laget med Biltemas epoksyprimer. Bunnstoffet som skal på er av typen Hempel mille standard (selvpolenrende). Det store spørsmålet er da om bunstoffet skal på før primeren er ferdig herdet? isåfall, hvor lenge skal jeg vente? Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
trulsant Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Jeg har brukt altfor mange timer med sandpapir fordi jeg ventet for lenge iallefall, med det resultatet at bunnstoffet ikke festet skikkelig i primeren... Mange som anbefaler ganske nære vått i vått iallefall. TA Sitér dette innlegget Link to post
Estenkyr Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Det kan godt legges vått i vått, bunnstoffet "puster" så epoxyprimeren vil tørke under bunnstoffet. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 (redigert) I den gamle Hempelboka (81) et lag epoksyprimer pr dag til nødvendig tykkelse bruk to farger så ser en helgedagene. (6 lag med rulle) Etter siste lag med epoksy vent 4 timer ved ca 20 grader, legg på et tynt lag bunnstoff med en farge du ikke vil ha. Og så den fargen du vil ha etter X timer. Da ser en siden hvor en bør legge på litt ekstra. Redigert 22.Juni.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.