SeaMaster175 Startet 10.Mars.2005 Del på Facebook Startet 10.Mars.2005 Skal en tur til Sverige om ikke så lenge. Finnes det noen båtbutikker i rimelig nærhet til Strømstad som forhandler lakk, olje og annet utstyr? Internettside? mvh M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 Rett ved kaia til ferga Sandefjord Strømstad ligger der en liten forretning som fører det meste. En annen sak er gevinst, etter det jeg kan se er det ikke noe spesielt billigere å handle i Sverige kontra Norge, ihvertfall på de produkter jeg har kikket på..... Internetside til dem har jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 En annen sak er gevinst, etter det jeg kan se er det ikke noe spesielt billigere å handle i Sverige kontra Norge, ihvertfall på de produkter jeg har kikket på..... Enkelte ting er billig der, messingskruer, kroker, noe tauverk / liner, strikk ( ! ) , og ikke glem ORIGONOL; det eneste brenstoffet som etter min mening er brukbart i ORIGO kokeapparat. Ellers slutter jeg meg til Perlen, det som er prisgunstig i Sverige, finner du neppe i Strømstad.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 Et tips for oss med dårlig råd! Sjekk brukt båtutstyr på den blå avis i Danmark! noen som fatter hvorfor brukt utstyr er så billig i Danmark i forhold til Norge og Sverige Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 Skal en tur til Sverige om ikke så lenge. Finnes det noen båtbutikker i rimelig nærhet til Strømstad som forhandler lakk, olje og annet utstyr? Internettside? mvh M/B Gamla <{POST_SNAPBACK}> Hei, gamla! Jeg er ganske sikker på at den beskrevne båtbutikken over (på Torskeholmen) er en Watski butikk. De har et ganske ok utvalg, er den eneste i "Strømstad-distriktet", men de store økonomiske besparelsene tror jeg neppe du oppnår. Men det er jo alltid morsomt å gå i nye båtbutikker uansett da... Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 i følge bladet "Båtliv" er det billigere og kjøpe båtutstyr i norge enn sverige Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 Rett ved kaia til ferga Sandefjord Strømstad ligger der en liten forretning som fører det meste. <{POST_SNAPBACK}> Vært innom der noen ganger kun for og kikke litt . Dyrt er det der ja ,men kan jo rammle over noen tilbud . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Suzuki Svart 10.Mars.2005 Del på Facebook Svart 10.Mars.2005 i følge bladet "Båtliv" er det billigere og kjøpe båtutstyr i norge enn sverige Hvis kategorien "båtutstyr" kun inneholder GPS, så har de rett. Hvis ikke, er de på bærtur.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Hulda Svart 16.Mars.2005 Del på Facebook Svart 16.Mars.2005 (redigert) Hvis kategorien "båtutstyr" kun inneholder GPS, så har de rett. Hvis ikke, er de på bærtur.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Hulda tok seg en tur til Axelsson Marin, rett bortenfor der fergen legger til i Strömstad. For det første, rent demografisk på verdensbasis, folk flest er kinesere. Dette er udiskutabelt. Likeså, nordmenn flest er østlendinger. Nå blir det ramaskrik, det er ikke lønsomt for andre å benytte muligheten. Hvorom alt, vi var innom Axelsson Marin i dag og snakket med Andreas, en meeeget hyggelig og serviceinstilt svensk medborgare. Vi kjøpte en plastjolle. Det ble oppgitt standard salgspris i Sverige. Det ble oppgitt Axelsson Marin pris, på denne fikk vi 10% rabatt. Nå vil naturligvis det bli hevdet at her er det fler "x"'er enn antall ligninger. Det kan så være. Men for en sjekk så kjøpte Admiralen (må i hvert fall prøve å stave dette riktig) en Garmin GPS. "Jaha" sa Andreas, "vi har en utstelningsmodell"... Den kostet SEK 2200, "men vi sejer SEK 2000 spenn, ok?" Med dagens kurs betalte jeg NOK 1800. Da jeg kom hjem sjekket jeg i SEA...et-eller-annet katalog. Prisen er NOK 2650. Da vi kom hjem sa jeg til Admiralen: "Hvorfor kjøpte vi ikke det store displayet som tar radar, ekolodd, GPS og gud-vet-hva???" Nå vet jeg ikke hvor Nittedølingene plukker bær, men det burde være i Strömstad. Men dette er kanskje den dyreste plassen i Sverige. Men i Strömstad får man den beste servicen i Sverige, det har Hulda testet förut. Vi har etter hvert opparbeidet et fantastisk forhold til "Andreas och grabbarne", som jeg sa til Admiralen på vei ut til Jeep'en, "hvis vi en gang skulle få problemer, her vil vi aldri møte motstand, men topp service og velvilje uansett.." Og det er vel verd et avslag i pris.... Lakk og bånnstoff, det var en pall der til halv pris... Redigert 16.Mars.2005 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 16.Mars.2005 Del på Facebook Svart 16.Mars.2005 Jeg har inntrykk av at denne har butikker/utsalg mange steder i Sverige www.hjertmans.se men jeg tviler på at mye av utstyret her er billigere enn i Norge. Jeg sjekket her når jeg skulle kjøpe ny varmtvannsbereder -- og den fikk jeg mye billigere hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mars.2005 Del på Facebook Svart 16.Mars.2005 Jeg har inntrykk av at denne har butikker/utsalg mange steder i Sverige www.hjertmans.se men jeg tviler på at mye av utstyret her er billigere enn i Norge. Jeg sjekket her når jeg skulle kjøpe ny varmtvannsbereder -- og den fikk jeg mye billigere hjemme. <{POST_SNAPBACK}> Hulda er også av det inntrykk at det er noe med de bæra til Suzuki. Men vi kjøpe en 2,7 m jolle med oppblåsbar bunn til NOK 8900 (eller deromkring), tror dette var rimelig. Det er ikke nødvendigvis innkjøpsprisen som bekymrer Hulda umiddelbart. Det er holdingen vi møter når noe har gått i stykker. Lekker den j**la jolla midt i ferien, går vi til Andreas. Og han fikser det, på en eller annen måte, uten at vi må legge igjen feriepengebudsjettet på disken før vi oppnår SERVICE, det er noe der som vi verdsetter. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Mars.2005 Del på Facebook Svart 17.Mars.2005 Presisering ( ifall min uttrykksform var uklar ): såvidt jeg har opplevet, er stort sett alt av båtutyr billigere i Sverige, enn i Norge. Unntaket ( har vært, jeg tror det er sånn i hovedsak enda ) GPS mottagere.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
TommyJ00 Svart 17.Mars.2005 Del på Facebook Svart 17.Mars.2005 Jeg har inntrykk av at denne har butikker/utsalg mange steder i Sverige www.hjertmans.se men jeg tviler på at mye av utstyret her er billigere enn i Norge. Sjekket pris via hjertmans nå på et ekstra solcellepanel, tynt bøybart på 40 W. Tilbudspris hjertmans denne uke ca 3750 SEK, i Fredrikstad koster samme panel kr. 5200,- mvh GipsyGirl Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 17.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2005 Hei! I morgen går turen til Sverige og Axellsons Marin. Får vel se om det blir noen innkjøp. Kanskje noe lakk eller bunnstoff siden dette er halv pris. Hvordan lakk fører de i Sverige? Det er vël ikke helt den samme som i Norge? M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.