KSE Startet 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2013 Hei Har problemer med styrbord trim tab som henger. Leste her på forumet at det kunne skyldes el. feil i styreenheten. Byttet om kablene, men det er fortsatt styrbord tab som henger. Da må jeg på land... Volvoforhandler byttet styrbord trimtab i fjor, men nå henger det altså igjen. Får håpe at dette kan ses på som en reklamasjon. Er det noen som vet hvordan disse interceptorene er bygget opp? Motoren ligger inne i selve trimtaben, på hver side? Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Hei Jeg byttet tre sett med desse interceptor fra QL før eg gav opp og laga mine egne, en PVC plate i en rustfri klave med elektriske sylinder som går opp og ned som interceptoren ti QL, mye bedre og det virker Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 21.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 Huff, er de så dårlige altså? Er det flere her inne med varierende erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 21.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2013 5 sesongen for min del. Fungerer greit. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Det har vært noen QL interceptorer med dårlig tetting inn til selve motoren. Motoren ligger inne i et eget rom inne i trimtaben. Vann kommer inn og knekker funksjonen. Men det er også viktig at trimtaben er montert på et akterspeil som er helt rett. Er det en svak bue på akterspeilet, vil trimtaben bøyes og platene som senkes ned kommer i klem. Hvis de har fungert bra en sesong eller to, kan du antagelig se bort fra den siste problemstillingen. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Moyja Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Bare og kjøpe ny Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 24.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Jeg er fornøyd med interceptorene. Rask respons og justerer båten bra. Men hjelper lite når de streiker... Styrbord ble skiftet i fjor. Og er defekt igjen i år. Håper og tror Volvo verkstedet tar nytt bytte på egen kappe. Kjekkest å ha dette i orden før ferien. Kan jo ikke risikere å måtte drikke kaffen på skakke, som om Windyen hadde fått seil. Den legger seg godt opp mot vinden. Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2013 Nå er trimtaben skiftet, og alt virker som det skal! Volvo verkstedet kunne informere om at de hadde skiftet litt for mange av disse. De er kjent for å ikke tåle belastningen de utsettes for, og har en tendens til å ryke. Håper i hvert fall mitt tab varer litt lengre denne gangen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.