Jump to content

Forskjeller på tv-tunere?


bc45

Recommended Posts

Har selv to Finlux tv'er fastmontert i båten, en 22 tommer og en 24 tommer. Det er vesentlig bedre tv-tuner i 24 tommeren etter min erfaring. 22' mister bildet støtt og stadig når båten beveger på seg og får også inn færre kanaler. Kobler jeg til en ekstern Grundig tv-tuner får jeg mye bedre signalkvalitet på denne tv'en. 24' har stort sett alltid god signalkvalitet og bra bilder uten forstyrrelser.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er forskjell på tunere. I den første tiden med digitalt TV, var det få TV'er som hadde dette innebygget, og det var to eksterne tunere på markedet, Grundig og Sagem. Og Grundig var myyyye mer følsom på svake signaler enn Sagem. Selv har jeg nå en Grundig TV med innebygget tuner, men den gamle Grundig eksterne tuneren er faktisk bedre enn den som sitter i Grundig TV'n. Når det gjelder vanlige "UFO" antenner, regnes vel den 37cm Glomex antennen du har som meget bra.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Bc45, har ikke hatt behov for å koble Grundig-tuneren til 24 tommeren enda, den tar inn veldig bra synes jeg. Vil nok anta at Grundig-tuneren tar inn signaler enda bedre enn hva tv'en gjør. På 22 tommeren er det som dag og natt når jeg kobler til ekstern tuner i områder med svake signaler ihvertfall.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Kan bekrefte at Finluxen, 24 tommer med DVD som vi kjøpte i 2012 har god tuner. Bruker den på hytta og der sleit til og med Grundigboksen (ekstern dekoder), som er kjent for å være "følsom" med signalene. Finluxen var/er vesentlig bedre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...