Kjetil Jevnaker Startet 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2013 sprenge opp sjøvannsfilter når eg gjer gass når båt liger på sjøen men når han står på land og sett hage slangen på då går allt fint ke kan vera problemet Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Umulig. Sjøvannsfilter står alltid montert mellom inntak og impellerpumpe. På den sida av pumpa er det vakuum, og filter kan derfor ikkje sprenges opp. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gudrun Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 (redigert) Jeg antar vi her snakker om en vp 40 motor med drev? Vel noen av de motorene kan ha filteret plassert etter pumpen. http://www.youtube.com/watch?v=xSrYvftvfxo Spørsmål: Har dette problemet oppstått helt av seg selv uten at du har skrudd på noe? Og selve filterinnsatsen er sjekket? Har du nylig skiftet sinker? Ville først sjekket om lokk er fortsatt helt uten sprekker, skikkelig montert, pakning er den originale, den ligger på plass i sporet og er hel. Hvis ja er det muligens noe som forhindrer skikkelig gjennomgang av sjøvann. Gjerne ikke dumt å begynne med å kjenne på slangen som går inn på miksebendet for eksosen. Er det grodd til med rust innvendig klarer ofte ikke nok sjøvann å passere. Da er oftest nevnte slange ganske så hard.. Er den ok er det å følge slangen fra filteret fremme og videre rundt på motoren. Løsne slangen der den går inn på de forskjellige kjølerne for å se om de er grodd igjen. En lommelykt trengs. Av og til et ekstra ledd i nakken for å kunne se inn. Tett oljekjøler har ofte vært en synder. Vel det var mitt skudd ut i mørket utifra det du oppgir. Redigert 24.Juni.2013 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Eg trur filterloket kan vere lett å sprenge om det vert for hardt tilskrudd. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Zinken i gearet kan også ha løsnet og ligger og tetter for kjølevannet, så sjekk at du evt. har zink på skruen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.