Bjørn Løvjomås Startet 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2013 Hei. Vi har snakket om å legge ei uke av ferien i Gøta kanal. Men min båt har ikke sugeåpning fra topp av tank. Finnes det utstyr for å tømme septik via bunnventil? Eller er kanalene forbudt område for oss med bare tømming til sjø? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
ÅtteGlass Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Dette står å lese på www.gotakanal.se : "Toalettavfall får inte tömmas i den grävda kanaldelen eller i gästhamn och endast i absoluta undantagsfall i de sjöar som ingår i kanalsystemet. Göta kanalbolag har installerat åtta pumpstationer längs kanalen för att ta hand om latrinavlopp från fritidsbåtar." Bruk toaletter på land, de fins i alle havnene. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Stemmer det. Men jeg mener å huske jeg hadde sett en anordning for å suge nedentil. . Men.. kan hende jeg bare har drømt.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Eureka Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 for å lage dekkstømming, setter du bare på en Y på slangen før pumpa og legger en ny slagne opp til dollbordet. Der monterer du waste-lokket. Viktig at lokket er tett, ellers får du ikke tømt med pumpa via skrogventilen etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Enten må man sette på et y- stykke på avløpslangen, eller la ver og ikke prate om det.( slik man ofte løser problemer på sørlandet) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Porta potti for anledningen? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Har tenkt at det ville være lurt å lage en waste kobling på tanken. Men ikke kommet på å lurt det er å bare montere denne på slangen ut. Så for meg å bore og sveise i tanken. Så får vi se om tiden strekker til for å ordne dette før ferieturen.. eller om det blir porta potti.. eller landwc . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.