1975david Startet 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2013 Hei! Skal kjøpe halvplanende snekke de nærmeste dagene, da vi nettopp har solgt vår daycruiser. Valget står for øyeblikket mellom Nidelv og Sollux. Dersom noen her på forumet har erfaringer med begge eller en av disse, ville jeg være takknemlig for kommentarer. Yanmaren som sitter i Solluxen har nytt eksosbend og det er kjørt systemrens jevnlig. Volvo Pentaen vet jeg ikke så mye om foreløpig, annet enn at den har gått ca 850 timer. Hva bør man sjekke på disse motorene før evnt. kjøp? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 (redigert) Hei! Jeg har vært lykkelig eier av en Nidelv 26 og har skrevet en bloggartikkel om fordeler og ulemper: http://blogg.froystad.org/#post21 (Ser du litt ellers på www.froystad.org og min blogg, vil du finne mye info om N26) Du sier ikke hvilken VP-motor det er snakk om, men er det den jeg hadde, så er det en kjempemotor. Rent generelt er vel TMD/TAMD 31 og 41 noe av det beste Volvo har produsert. Vær også oppmerksom på at Yanmar er dyrere på slitedeler enn Volvo. Jeg vil varmt anbefale Nidelv 26 - du kan gjøre kupp nå! Sollux kan jeg ikke uttale meg om. Redigert 23.Juni.2013 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
1975david Svart 23.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Takk for svar. Skal sjekke bloggen nå... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.