Jump to content

Nidelv 26 m/VP 86hk eller Sollux 825 m/Yanmar 77hk

1975david

Recommended Posts

Hei!

Skal kjøpe halvplanende snekke de nærmeste dagene, da vi nettopp har solgt vår daycruiser. Valget står for øyeblikket mellom Nidelv og Sollux.

Dersom noen her på forumet har erfaringer med begge eller en av disse, ville jeg være takknemlig for kommentarer.

Yanmaren som sitter i Solluxen har nytt eksosbend og det er kjørt systemrens jevnlig. Volvo Pentaen vet jeg ikke så mye om foreløpig, annet enn at den har gått ca 850 timer. Hva bør man sjekke på disse motorene før evnt. kjøp?

På forhånd takk!

Hei!

Jeg har vært lykkelig eier av en Nidelv 26 og har skrevet en bloggartikkel om fordeler og ulemper:

http://blogg.froystad.org/#post21

(Ser du litt ellers på www.froystad.org og min blogg, vil du finne mye info om N26)

Du sier ikke hvilken VP-motor det er snakk om, men er det den jeg hadde, så er det en kjempemotor. Rent generelt er vel TMD/TAMD 31 og 41 noe av det beste Volvo har produsert. Vær også oppmerksom på at Yanmar er dyrere på slitedeler enn Volvo.

Jeg vil varmt anbefale Nidelv 26 - du kan gjøre kupp nå! Sollux kan jeg ikke uttale meg om.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...