Mtic Startet 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2013 Hei. Skal til neste uke hente min nye Antares 680. Båten ligger I Arendal og skal parkeres i Fredrikstad. Veit det kan være mye *godvær* på denne strekningen så jeg lurer På om dette er særlig lurt? Båten er også ny så blir mye penkjøring, noen som veit hvor lang tid dette kan ta? Vurderer å hente båten på henger også, alle meninger tas imot med stor takk. Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Ja,det er lurt. Sålenge værmeldinga er ok er det bare å gå båten over. Har gått fra skjervøy til breivika på sørøya med 16 foting med 40 hk,kan være styggvær over loppa au, men litt planlegging er det null problem Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 (redigert) Kjempelurt. Ta det som en tur og bruk to dager (selv om du hadde klart deg med en). Ta først etappe til Kragerø, Jomfruland eller Nevlunghavn. Ta Rakke tidlig dag 2 (roligere da som oftest). Statistisk sett har du vind og bølger i ryggen hele veien :-) Redigert 23.Juni.2013 av Ibiza 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mtic Svart 23.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Her var det mye posetive folk :) Er det mulig å gå relativt nærme land helt til Tønsberg eller må jeg langt ut? Sitér dette innlegget Link to post
Black sea Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Ville tatt med en kjent mann men går greit alene også. Bare ha med nødvendig utstyr . Greit å seile sent og på natten og tidlig på morgenen. Hentet båt i Grimsøykilen mandag og kjørte ( seilte ) til Holmestrand. Brukte 9 timer men måtte innom Fredrikstad. Turen gikk helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Her var det mye posetive folk :) Er det mulig å gå relativt nærme land helt til Tønsberg eller må jeg langt ut? Greit langs land bortsett fra over Rakkebåene - der bør du et stykke ut, lenger ut ved mye sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 (redigert) Topp tur i flott båt. Rakke og Tønsberg tønne må aktes. Er det flatt hav så følger du Color Lines rute til Tristein fyr og raser inn til Fredrikstad derfra. Er det humpete så går du Vrengen og krysser over Hvasser-Hankø tenker jeg. Etter Rakke går du innsiden av Svenner, holder innaskjærs ved Sandefjordsfjorden, styr mot fyret ved Holteskjæra. Så innsiden av Lyngholmen, forbi Tønsberg Tønne, vest av Stauper og Veierland så til Vrengen. Redigert 23.Juni.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.