Jump to content

Begroing på gummibåter

Jon_R

Recommended Posts

:drink:

Hei,

Jeg har søkt og lest en del rundt dette og tror ikke det finnes noen lur løsning.

Har selv min gummibåt liggende ute fra 1 mai til slutten av august i Oslo / Frognerkilen.

Mai og juni går som regel bra (dvs. ikke rur men litt gress/slim). Jeg vipper den opp og skrubber med en ganske stiv børste. I juli starter rur elendigheten og båten må skrubbes en gang i uken. Rurangrep tas ganske enkelt (men forsiktig) med en isskrape til bil (i plast!). Er det badevann tar jeg det på noen minutter mens jeg alikevel tar en dukkert.

En ting jeg ikke har forsøkt er å henge en liten pressening med strikker under båten (tett inntil) kanskje det begrenser groing. Kanskje jeg forsøker det til sommeren.

Lykke til!

Hilsen harald

Trude III

Hei,

muligens jeg er helt dum nå, men -

hva er problemet med å rubbe båten (meget) lett for deretter å stoffe??

Er det noen grunn til at dette ev. ikke går på gummibåter?

:cheers:

:drink:

Hei,

Tror ikke jeg hadde forsøkt dette. Bunnstoffet inneholder ganske sterke løsemidler og jeg tviler på at gummiduken har særlig godt av det.  Tviler også på at bunnstoffet er fleksibelt som gummiduken.

Hilsen Harald

Trude III

Det blir kansje noe plundrette, men tror kansje en sort plast under båten kan hjelpe ja.

Får man bort lyset blir det vel minimalt med groing.

Har hørt om flere som bruker en søppelsekk over hekkagregatet med godt resultat.

Hilsen Ole :cheers:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...