Zitt Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Jeg tror nok de ville hatt stor respekt for Sitting Bull, med den karakteristiske hatten og vide klær! Sikkert et imponerende syn, selv for en svane. Du har opphøyet deg selv som hundeekspert, som en støtte for fornuften, en talsmann for klokskap på sjøen, men kan vi store på dine kunnskaper om svaner også? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 En kamerat med fugletekke så seg lei på en spesielt hissig han som hadde plaget nabolaget og flere ganger angrepet unger etc. Han fikk tak rundt nebbet på den, og holdt og holdt, helt til den spaknet. Etter det var svanen høflig og veloppdragen :-) Metoden er neppe for amatører eller pyser, men det funka .. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bjolbre Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 (...) Han fikk tak rundt nebbet på den, og holdt og holdt, helt til den spaknet. (...) Her må det nok tilkalles en svanehvisker! Alvorlig, svaner kan være farlige. Jeg har stor forståelse for at de kan være et dekorativt element, men dette kan faktisk forverre saken: Små barn (og voksne) som tror verden er som i Disneyfilmer, vil være tilbøyelige til å nærme seg svanen for å gi noen brødbiter eller "kose" med skapningen. Da kan det gå ille. Hvis svanene viser aggresiv adferd slik du Wiking beskriver, så ville jeg faktisk forhørt meg med den lokale viltnemnd, evt tatt det gjennom de rette kanaler i båtforeningen/havnen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 De forfølger båter som kommer inn i havnen og angriper båter, joller og spesielt fendere som henger og dingler langs skutesiden. En kamerat med fugletekke så seg lei på en spesielt hissig han som hadde plaget nabolaget og flere ganger angrepet unger etc. Nå har vi jo lært av ekspertisen her at de bare forsvarer sitt revir så nå synes jeg dere må være litt greie med disse stakkars søte fuglene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Erik Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Han fikk tak rundt nebbet på den, og holdt og holdt, helt til den spaknet. Her må det nok tilkalles en svanehvisker! Det er faktisk ikke så langt unna sannheten, og han gjorde det nok først og fremst for å redde svanen, for det var lynche stemning i nabolaget etter at svanen hadde angrepet unger etc, og den lokale gerilja var i ferd med å ruste seg til kamp. Som sagt fikk han temmet den, og etter det var den spak og reservert og fikk leve der videre i fred med unger og make. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Zitt Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Det skal bli spennede å se om svanene i hjemmehavnen vår har endret adferd etter møtet med oss. Som jeg har nevnt tidligere var de ikke nevneverdig aggresiv, men bare forsvarte sitt revir. På sett og vis er det vel det hundene gjorde også. De har vært så mange ganger i havnen at de kanskje betrakter det som del av hagen vår, og der skal det jo ikke være svaner. Nei, de må jages vekk! Leste forresten nylig en artikkel om en som hadde tatt livet av en svane. Han fikk fengselsstraff og en saftig bot, så det er om og gjøre å holde seg i tømmene. Erik; Jeg har veldig sans for denne: "Hutte tutte, vi må aldri finne på å bytte båten i hytte. Spontant utbrudd fra kona da hun ble overveldet av naturen i Hardangerfjorden, Mai 2013." Det blir vel ikke siste gangen i Hardangerfjorden? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Det blir definitivt ikke siste gang i Hardangerfjorden nei, det var rett og slett fabelaktig flott der !! Vi fikk ikke med oss blomstringen, pga sen vår i år, så vi tenker å gjenta turen allerede neste år og håper vi er litt heldigere med timingen da.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Zitt Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Det er ikke meningen å henge ut svaner, men jeg synes dette er bekymringsfullt. http://www.midtsiden.no/skremte-gut-pa-sjoen Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 6.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2013 "Hund og katt" er et kjent begrep, men har vi nå fått "hund og svane" også? http://www.dagbladet.no/2013/07/06/nyheter/erlend_elias/erlend_elias_bragstad/dyrenes_nyheter/dyr/28064970/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.