Proxor Startet 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2013 Her i Florø var det opplett fram til bålet skulle tennes, og da begynte det seff og regne hehe. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Middagsbukta i går når vi kjørte gjennom. Husker det stort sett var mye mer båter før om årene, men værmeldingen hadde nok deler av skylda. SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
glalaks Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Er det tynt med båter der sap? Ser da rimelig fult ut.. Her i Trondheim var det rolig! Utenom denne hekksjøgeneralen som passerte på noen meters avstand.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
sap_2000 Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Ja, i forhold til før. Husker noen år hvor vi måtte ha en person sittende på hver side av baugen for å dytte unna båter på svai for å komme ut. Det er jo et gammelt rykte som sier at man kunne kunne krysse Middagsbukta tørrskodd på St.Hans. Noen år stemte det nesten... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Artig pr stunt i går Ble litt mer båter utpå kvelden SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Trophy Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Yr og lave skyer i Ålesund. Norges høyeste bål Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Zitt Svart 25.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 Ja, det var et imponerende bål, Trophy! Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 25.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 hehe litt av ein pallestabel ja, tok vel sin tid før det der var nedbrent. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 (redigert) Ad. 'Gamle dager' i Dinner bay! SAP: Husker godt det med to stykker i baugen som sparket vei gjennom. Før jeg fikk egen båt (midten av 70-tallet) var det om å gjøre å komme seg ut via Brønnøya. Folk dro i klynger. (Husker med gru ulykken på kabelfergen i Vendelsund). Var du så heldig å få haik over sundet til Langåra, så kunne du gå resten av kvelden/natten å se på livet (med store øyne) på Langåra sammen med mange andre unger og unge voksne. Vi gikk i stimer! Husker også at vi på sekstitallet satt på badehuset i Grønnsund og så fullastede båter dra utover. Båter du aldri så ellers om sommeren. Fullastede med folk av alle fasonger og størrelse, trekkspill og bjerkeløv! Nå er det endrede tider, spør du meg! Vemodig men sant! St. Hansnatt Redigert 26.Juni.2013 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
sap_2000 Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Du har lenger erfaring enn meg. Jeg husker fra begynnelsen av 80-tallet og utover. Det var noe helt spesielt på den tiden. Håper det kommer tilbake til gamle høyder igjen :-) Den gamle kabelfergen var livsfarlig og hadde dårlig sidestabilitet. Den gikk rundt på St.Hansaften overfull av folk og en person mistet nesten livet om jeg husker rett. Den nye er mye bedre og stabil heldigvis. SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
strawberry Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Angående den gamle kabelfergen så var jeg med på turer der. Helt overfylt, med alt for mange passasjerer. Vi syntes det var gøy, og vannet stod av og til over både dørk og pontonger! Så kom ulykken! Synes å huske at det var 40 passasjerer, og fergen var sertifisert for 20? Omstendighetene rundt var uklare, men en ble liggende under, tror jeg! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.