Jump to content

Post dine sankthansbilder her. 2013

Proxor

Recommended Posts

Ad. 'Gamle dager' i Dinner bay!

SAP: Husker godt det med to stykker i baugen som sparket vei gjennom. Før jeg fikk egen båt (midten av 70-tallet) var det om å gjøre å komme seg ut via Brønnøya. Folk dro i klynger. (Husker med gru ulykken på kabelfergen i Vendelsund). Var du så heldig å få haik over sundet til Langåra, så kunne du gå resten av kvelden/natten å se på livet (med store øyne) på Langåra sammen med mange andre unger og unge voksne. Vi gikk i stimer! Husker også at vi på sekstitallet satt på badehuset i Grønnsund og så fullastede båter dra utover. Båter du aldri så ellers om sommeren. Fullastede med folk av alle fasonger og størrelse, trekkspill og bjerkeløv! Nå er det endrede tider, spør du meg! Vemodig men sant!

St. Hansnatt 1372261289.jpg

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Du har lenger erfaring enn meg. Jeg husker fra begynnelsen av 80-tallet og utover.

Det var noe helt spesielt på den tiden. Håper det kommer tilbake til gamle høyder igjen :-)

Den gamle kabelfergen var livsfarlig og hadde dårlig sidestabilitet.

Den gikk rundt på St.Hansaften overfull av folk og en person mistet nesten livet om jeg husker rett.

Den nye er mye bedre og stabil heldigvis.

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Angående den gamle kabelfergen så var jeg med på turer der. Helt overfylt, med alt for mange passasjerer. Vi syntes det var gøy, og vannet stod av og til over både dørk og pontonger! Så kom ulykken! Synes å huske at det var 40 passasjerer, og fergen var sertifisert for 20? Omstendighetene rundt var uklare, men en ble liggende under, tror jeg!

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...