Jump to content

bmw md50 3yl Vann/kjøleveske ?

Stjernen !

Recommended Posts

Hei lurer på om det er vanlig og ha kjølevæske i motoren,da jeg stadig opptager att fler og fler bruker bare reint vann.

Jeg lurte derfor på om det er skadelig på noen måte og ha på kjølevæske istedenfor rent vann.

Blander den ut så klart,den tåler jo også 30 -50 minus så greit om vinteren.

Eller bruker de fleste bare vann i sesongen og frostvæske ved konservering ?

Tempen min ligger javnt på 90,og tror det bare er vann i den !Vil kjølevæske kjøle bedre tro ?

Hva er normal driftstemp på disse motorene ?

Mente 3 syl i overskriften.

Om jeg ikke husker feil så er vel bmv marine d50 47 hk ferskvannskjølt.

Redigert av Dioden ! (see edit history)

Hei lurer på om det er vanlig og ha kjølevæske i motoren,da jeg stadig opptager att fler og fler bruker bare reint vann.

Jeg lurte derfor på om det er skadelig på noen måte og ha på kjølevæske istedenfor rent vann.

Du bør absolutt ha ei frostvæskeblanding for å få full korosjonsbeskyttelse, dessuten vil frostvæska vera med å smøre impelleren. Å bare bruke vatn er å spare seg til fant.

Mente 3 syl i overskriften.

Om jeg ikke husker feil så er vel bmv marine d50 47 hk ferskvannskjølt.

BMW D50 får du som både ferskvasskjølt og sjøvasskjølt og dei er på 45 hk orginalt.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Tempen min ligger javnt på 90,og tror det bare er vann i den !Vil kjølevæske kjøle bedre tro ?

Synest du ligg litt høgt, meiner at min låg rundt 80gr, men med frostvæske vil han kjøle betre også.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Kan dette ha noe med saken gjøre ?

Husker jeg eksosen datt av forden og da kokte den !

Letet litt etter feil idag så så jeg dette,sprutet jo vann overalt !

bilde

bilde

Alt er byttet bortsett fra denne tanken ?

Kan det være som på forden min,når eksos datt av så mistet jeg all kjøling og den kokte !

Hvor får man kjøpt disse tankene ?

Noen forslag,bor i sandefjord.

Denne tanken skal vel være tett hehe !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...