Bekko Startet 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2013 Det ser ut til att pyntelister innvendig på min Grandezza bli sorte, det ligger vann under listen. Jeg tok bort alt fugemasse og la på ny masse fra inners til ytterst. Jeg brukte TEC7 med en annen fuemasse ytterst for å få fine fuger.Men enda har eg lekasje, vet dere om det er noen rundt Bergen (nord for) som jeg kan leie til denne jobben. Det virker som det er vansklelig å få disse fugene helt tett. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Kanskje bruke fargestoff for å se hvor lekkasjen er. Er båten kjørt hardt slik at det har blitt stress her? Bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Hvilke pyntelister er det snakk om? - de ved salongen oppe? Var det du som hadde en tråd om dette tidligere? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Det høres ut som du ikke er sikker på at du kommer til over alt med ny masse. Eventuelt ny og gammel masse gir ikke heft mot hverandre(det kan være benyttet silikon tidligere). En ting er sikkert, det finnes ingen "proff fugere på båt-fuging". Ville gjort som Bitteliten antyder, bruk fargestoff(konditorfarge) og vann og lokaliser lekkasjen. Kan den komme fra luker i taket i utgangspunktet f.eks. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Engelbert Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Det ser ut til att pyntelister innvendig på min Grandezza bli sorte, det ligger vann under listen. Jeg tok bort alt fugemasse og la på ny masse fra inners til ytterst. Jeg brukte TEC7 med en annen fuemasse ytterst for å få fine fuger.Men enda har eg lekasje, vet dere om det er noen rundt Bergen (nord for) som jeg kan leie til denne jobben. Det virker som det er vansklelig å få disse fugene helt tett. Vannet kommer sikkert inn i overgangen (oppe i begge hjørnene) mellom kallesje og HT. Her kom vannet inn på min båt. Her finnes vel en svakhet ved designen. Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 24.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Lekasjen kommer i fugene , jeg har kjøpt ny kalesje den er helt tett.Eg skal prøve med konditor farge, det var en god ide.Pyntelistene er oppe ved salong og ved byssa oppe, listene har vert skiftet en gang før. Kanskje eg kan prøve å finne lekasjen, når eg fjerner listene. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Er det ikke noe hulerom oppover bak listene? Om det er samme pyntelister som på 31DC, så er jo disse litt utsatt for fukt. På DC er det jo en hul targa som listene er festet nederst på. Hvordan vil det være med konditorfarge når det ligger teak på dollborda? Litt risikabelt for farging av teaken? Send en epost til grandezza og hør med dem om de kjenner til noe om dette. De har en norsk kar på aftersale etter hva jeg har forstått. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.