Buster_Magnum Startet 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2013 Hallo der ute! Jeg er i båtmodus og har kommet til at jeg enten kommer til å kjøpe meg en rib (Grand, Stingray, Zodiac el.l) , 21-22 fot, 150-200 hk, maks kr 225.000,-, eller en Buster Magnum med 200-225 hk. Samme prisklasse. Vet at det er to vidt forskjellige båt-typer, men mitt spørsmål til dere som vet noe om dette er: Hva er best sjøbåt av disse to kategoriene? Hvilken takler grovsjøen best? Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
3-fot Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Det er nok rib`en som er best i sjøen, men da har du jo mye vedlikehold også må du være mer forsiktig når du kjører i havner osv. dette slipper du jo med en magnum... Også er det en ting til med rib`en er at den er jo så stabil!!! Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Hva skal du bruke båten til? Sitér dette innlegget Link to post
Buster_Magnum Svart 25.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 Hva skal du bruke båten til? Båten er kun til forlystelse og kos. Alt fra vannsport til tur med familien. Problemet er at der jeg bor skfter været fra blikkstille til uvær på minutter. Og er jeg 2 timer hjemmefra er det greit å bare kunne gi på. Hadde en Gilbert 21 foter i mitt forrige båtliv for 12 år siden, og der var det bare å gi gass. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 25.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 Har nettopp solgt min Magnum med 225, og det var en båt jeg ble svært glad i. Fine og trygge sjøegenskaper, og meget bredt bruksområde. Fint med kalersje når været slo om. Dette var avgjørende i forhold til å kjøpe Rib, men det er også en båttype som frister... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 en rib (avhengig av type) er nok hvassere i sjøen, mens magnum har bedre plass og gir bedre beskyttelse mot vær og vind når familien er med. tkb; hva blir det nå da? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tkb Svart 25.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2013 (redigert) Ser ut som det blir hytte gitt:) og en landstedbåt. Ser på Musling, Buster L og Pioner Supersport, samt rib..:) skal se hva høsten bringer.. Får etterhvert tilgang på turbåt, mot litt vaktmestertjeneste..:) Redigert 25.Juni.2013 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.