Jump to content

Nytt båtmagasin

Avsluttet2

Recommended Posts

goggen viste meg i en annen tråd at båten jeg har kjøpt er kåret til årets båtkjøp i 200.000+ kroners klassen av nettavisens båtmagasin.

Jeg viste selv ikke at nettavisen hadde startet nytt båtmagasin - kanskje flere som ikke har fått det med seg. Ikke så veldig innholdsrikt ennå, men de har som mål å bli nettets beste på båtstoff. Så får vi se.

Kanskje noen her kan prøve å få inn litt om båtplassen.no - i det minste en link???

nettavisnens båtmagasin

tj

Fin fin båt. Hvor mye bruker en slik i timen da? Med 70 eller 90 HK...

Vi er på jakt etter en båt til rundt 200.000, men hadde egentlig tenkt oss en diesel motor da men...

<{POST_SNAPBACK}>

Vet ikke jeg, men tiden får vise..... Uansett så blir bensinpenger en utrolig liten del av båtbudsjettet.

Tror ikke jeg ville satset på 70 hk på denne båten. Max motorstørrelse på denne båten er oppgitt til 140 hk, så 90 eller 115hk er vel begge passe store motorer vil jeg tro.

Utrolig nok er minste oppgitte motor på 40 hk :confused::confused:

Hvem er det som selger disse båtene?

Har du noen prisen med/uten motor?

<{POST_SNAPBACK}>

Imortør er nkt fritid og de har de beste prisene. Forhandlere er ats marine i hardanger haugaland båt i haugesund og son marina (tror jeg)

Pris uten motor er oppgitt til 155.000 med kalesje og da tror jeg også kokeapparat, vask, dusj og portaporti er med. Det bør i alle fall det og det bør også være rom for pruting, for jeg betalte langt mindre for min båt.

tj

Redigert av tj (see edit history)

De er ikke akkurat beskjedne disse karene. De skriver at:

TV 2 Nettavisen lanserer eget båtmagasin på nettet. Her kan du lese alt om hvilke båter du bør kjøpe, båtværet, strandtester og mye mer i løpet av sommeren. Vi har som målsetting å bli best på båtstoff på nettet. I dag er det ingen av de store nettstedene som satser tungt på båt, sier sjefredaktør Gunnar Stavrum i TV 2 Nettavisen.

Syens ikke det de har prestert så langt virker så veldig grundig. De kårer årets båtkjøp etter å ha sett på båter på messa. Har det testet båten og har de testet andre båter ? Har de tilstrekkelig ekspertise og erfarne båtjournalister ?

Nederst i artikkelen står det: Har du tips til båtmagasinet? Er de klar over at ordet Båtmagasinet allerede er opptatt?

Nei dette blir for lettvint. :headbang:

Sukk...

Det beste man kan si om dette er at Nettavisen har tatt en del bilder på messa og forsøkt å skrive noe. men der stopper det. Jeg leste "reportasjene" om Windy 40 Bora og Bavaria. Makan!. De fant én av to sovelugarer i Windy'en. Og et kjøkken i Bavaria'en (jeg trodde det het bysse). I Bavaria 39 Cruise (ikke Cruiser, som den heter) fant de plass til 3 i forpiggen. Og hele 2 toaletter! Om førerplassen i Bavaria 35 heter det at det er god sitteplass. Og å presentere Bavaria 35 som en luksusbåt er vel å overdrive. Men mye båt for pengene er det.

Jeg mener ikke å harselere - leser det meste jeg kommer over av "båtlitteratur" - men dette var tynne saker.

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

.....

<{POST_SNAPBACK}>

Min salige bestemor hadde et fyndord for det meste; i et slikt tilfelle hører jeg henne gneldre: "Fett flesk og store ord, sitter ikke fast i halsen!" for like etterpå å konkludere med: "... opp som en hjort - ned som en lort...."

Kanskje får hun rett, post mortem? :wink:

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Min salige bestemor hadde et fyndord for det meste; i et slikt tilfelle hører jeg henne gneldre: "Fett flesk og store ord, sitter ikke fast i halsen!" for like etterpå å konkludere med: "... opp som en hjort  -  ned som en lort...."

Kanskje får hun rett, post mortem? :wink:

mvh

Poseidon

<{POST_SNAPBACK}>

Setter en dajm på at bestemoren din får rett :flag:

mvh johan

TV 2 Nettavisen lanserer eget båtmagasin på nettet. Her kan du lese alt om hvilke båter du bør kjøpe, båtværet, strandtester og mye mer i løpet av sommeren. Vi har som målsetting å bli best på båtstoff på nettet. I dag er det ingen av de store nettstedene som satser tungt på båt, sier sjefredaktør Gunnar Stavrum i TV 2 Nettavisen.

Syens ikke det de har prestert så langt virker så veldig grundig. De kårer årets båtkjøp etter å ha sett på båter på messa. Har det testet båten og har de testet andre båter ? Har de tilstrekkelig ekspertise og erfarne båtjournalister ?

Nederst i artikkelen står det: Har du tips til båtmagasinet? Er de klar over at ordet Båtmagasinet allerede er opptatt?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg viser til forrannevnte innlegg av Sigurd og Worse og henviser til innlegget fra Lasse med tillegg av egen kommentar.

At de i startfasen ikke har så mye stoff og at innholdet kan være noe tynt får så være, men de får da i anstendighetens holde seg til fakta, være presise i sine kommentarer og kunne noe om båt hvis de skal ha noe troverdighet (ref. innlegget til KOB) :rolleyes:

Redigert av Baltic (see edit history)

Joda, men veien kan jo fort bli til mens de går.  Tipper dette er noe de har funnet på nylig og at de har gått på nett med det før de har alt de trenger (eller minimumet av det  :lol: ).  Men vi kan vel gi dem en sjanse for det, vel??

<{POST_SNAPBACK}>

OK,- siden du spør så pent for dem da... :lol: Jeg vil jo være blid, imøtekommende og overbærende med "nykommere",- klart det :wink:

TV 2 Nettavisen,- kom igjen! Dere får flere sjanser... :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...