Kaspara_Nærsnes Startet 25.Juni.2013 Del på Facebook Startet 25.Juni.2013 Hei Jeg liker ofte å bruke maps.google.com for se på nye steder vi skal seile til. Grei måte å bli litt kjent med området på. Stor var overraskelsen da jeg oppdaget at mange store øyer i indre Oslofjord plutselig var borte fra kartet. Håøya og Kalvøya er to av mange eksempler. Har google ryddet opp i Oslofjorden ? Det ser også ut som om Marinetraffic.com baserer sine kart på Google maps, for de mangler de samme øyene. /Kaspara Sitér dette innlegget Kaspara AIS: http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?zoom=10&mmsi=258101030¢erx=10.50207¢ery=59.76384 Link to post
Rune Totland Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Atlantis Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 (redigert) Noen øyer er forsvunnet ja, men Gressholmen Airport er med iallefall .. og det er jo positivt Redigert 25.Juni.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Vanisian Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Nå var faktisk Gressholmen Airport sjøfly hamn for Oslo i gammald tid. Den ble vel nedlagt i 1952. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sikorsky_S-43_LN-DAG_Valkyrien_at_Gressholmen.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Sikkert bare gammelt kartgrunnlag. Håøya og Kalvøya var vel uoppdaget land i 52. Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.