Jump to content

Feil propell Nordkapp 620 noblesse - Evinrude E-tec

Dagsven

Recommended Posts

Liten update: Motor hevet to hakk. Det utgjorde ca. 300 rpm. Får nå 5100-5200 med 1 pers i båten og relativt mye bensin. Eneste jeg stussa på var at det sprutet litt rundt motor? Mulig det gjorde det før også, men har ikke lagt merke til det. Toppfart blei ca. 33-34 knop. En ny Viper 17" er på vei posten så får se når denne er montert.

Jeg har 115HK 4t på min Askeladden med noe samme vekt og bredde. Får 35 på maks, med original propell. Nordkappen er vel noen cm lengre, men vil tro den har et slankere forskip enn min båt. trodde kansje Etec en var lit sprekere, og fikk båten din opp i lit høyere toppfart. Ser annonsene for Nordkapp 620 sier 36 med 115

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 4 uker senere...

Liten update: Ny Viper 17" er montert. Båten nærmest spretter i plan. Båten virker utrolig mye kvikkere og lettkjørt:) Topp turtall er nå 5800 ca. med full tank og 1 person ombord. Topp fart ifølge gps er 31-32 knop. Dette var litt skuffende:( Begynner nå å lure om oppgitt 36 knop er uoppnålig? Evt. om gps måler feil eller er feil innstilt?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...