bc45 Startet 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2013 Oppdaget for en stund siden at det lekker litt diesel i overgangen mellom dieseltank og slangen som går til varmeapparatet. Skrudde til slangeklemmen uten at det hjalp. Satte så på en ekstra slageklemme uten at det heller tettet lekkasjen. Lurer på om det kan hjelpe å smøre metallrøret med et eller annet før jeg kobler på gummislangen. Tenkte på fett, men diesel er vel fettoopløselig? Noen tips om hva jeg kan gjøre for å tette dette? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Det der hørtes ut som en kjent sak. Jeg har montert veldig mange slike app. Og jeg trykktestet hver tank. En løsning er å få tak i 5cm ny gummislange til skjøten som er trang innvendig ,og tykkvegget. Deretter må du ha en passende slangeklemme. Ikke disse plastgreiene. De blir bare tette om man har flaks. Det kunne spille en stor rolle om slangeklemmen var 10mm, eller 11mm. Du må ha den riktige. Jeg likte disse med skrue og mutter. De klemmer jevnere enn disse som drar inn båndet. Jeg tok alltid vare på litt slangekapp hvis jeg fant den riktig passende typen, for å bruke til varmeapparat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.