morgull Startet 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2013 Har nylig kjøpt en gammel Glastron GT-150. Den er 2-farget rød og hvit under og er helt strøken i lakken. Jeg kunne derfor godt tenkt meg å ikke legge bunnstoff på den pga dette. Frem til nå har båten blitt tatt opp etter hver tur. Jeg vurderer derfor å prøve å la den ligge på vannet (sjø) og heller vaske den under regelmessig. Skal ligge i indre oslofjord. Er det noen som har erfaring hvor ofte den må vaskes for at ikke groe skal sette seg. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Teerex Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Jeg tok opp min i går etter 4 uker og høytrykksspylte og vasket under med Turtle Super Wash (legger igjen en vokshinne). Man kan jo også vokse/polere skikkelig, da holder det nok lengre. Det var ingen direkte groe, bare et tynt slimlag unntatt bakerst der fartsvannet vasker ganske rent om man bruker båten jevnlig og har litt fart, det har tydeligvis du. Jo mere fart og bølger jo mere rent blir det når man bruker båten. Men det er jo geografiske forskjeller naturligvis på mengden og type groe. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
morgull Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Skal gi den en omgang med polish under vannlinja før jeg setter den på vannet og ta en sjekk etter et par uker. Takk for tipset. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.