Bjørn Løvjomås Startet 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2013 Hei. Jeg har en tilårskommen plotter med radar. Den har ekstern gps antenne. Er det mulig å koble denne til vhf? Se bilder som kommer via Tapatalk straks. Hva er seatalk for noe?Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Du kan koble til nmea0183 for å få GPS posisjonsdata til VHF'n. Hvis det var dette du lurte på ? GX 2100 sine AIS data får du nok ikke utnyttet på RL70, det er den for gammel til. Seatalk kan du glemme i denne sammenheng, den er proprietær Ray protokoll. Sjekk ut manualen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Den regner jeg med kansje er til ekstern gps antenne.. ? Stemmer. Det er gps posisjonsdata jeg er ute etter. Ais vilvjeg prøve å få inn på pc. Men det tar vi senere. Vil det si.. (må ha det inn med teskje..) at jeg kan paralellkoble i den boksen. Jeg leser på manual for vhf og ser at det er en stk nmea ground. Og en stk gps input.. og en stk DSC output.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Sånn ser det ut inne i boksen. Ble ikke klokere:rolleyes: Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 (redigert) Du har NMEA utgangen bak på plotteren. NMEA inn er noen av ledningene i power pluggen. (Det er kanskje de du ser i denne boksen din ? ) Hvor fører de hen ? Redigert 26.Juni.2013 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Så lant jeg kan se går den ene vite til gps. Mens den ene tror jeg er spenning til gps. Så går den andre opp til seatalk kopling bak på plotter. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Da kan du glemme den. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Etter som jeg leser kan ikke seatalk og nmea snakke samnen.. så det har du vel rett i. Men den nmea utgangen som er bak på plotter hsr jeg ikke papirer på. Manualen jeg har er til SL 70.. å der står det at den kontakten er tom. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 (redigert) Denne kontakten fant jeg i en manual på nettet. Regner med jeg kan koble meg inn på her..stemmer det? (GT-I9300 ) Redigert 26.Juni.2013 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 26.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2013 Det burde funke fint ja. Har du kabelen ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Nei. Den kabelen har jeg ikke. Hvor finnes slike tro? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.