Jump to content

Ipad lader dårlig på 12 volt..

windyén

Recommended Posts

Avvist som problem? Det var et pussig utsagn når det jo vitterlig er et problem.

Jeg har montert 2A vanntett usb-lader ute og har en 2A sigtenner til USB inne, og får dårlig lading på begge. Det er bra kvadrat på ledningene og bra kapasitet på batteribanken, så jeg mistenker at 12V rett og slett ikke fungerer like bra som 220V.

Guest Avmønstret#

Også enkelte på utenlandske forum rapporterer om det samme. Skal jeg på en lengre etappe må den være 100% ladet, på lengre strekk slår jeg den av og følger kompasset i stedet.

Men nå har jeg kjøpt samsung brett og skal bruke det i stedet så kan ungene leke med ipaden, så da satser jeg på å være kvitt problemet. iPaden er degradert til nødplan b.

Redigert av Avmønstret# (see edit history)

Hva med å gjøre strømbesparende tiltak på padden? Mange småtriks der....

Fant nettopp ut at ved å slette programmer som jobber i bakgrunnen ved multitasking så sparer du inn ganske mye. Dobbelklikk på hjemknapp, hold inne et av de programmen og SLETT!! ;-) gjør dette ved jevne mellomrom slik at ikke programmer du brukte for 2-3 uker siden ligger å jobber.

Mange av 2,1A laderene gir ikke i nærheten av det de skal.

Uoriginale kabler med tynnere tverrsnitt spiller også inn. Flere gir "lader ikke" melding på padda.

Biltema har noen små som er helt greie.

Den beste jeg har prøvet, er fra Claseren.

Hvit Belkin(?) sak som selges i sett med 220v lader.

Den pumper opp padda (3.gen) uansett hvor mye jeg greier å dra ut.

Inn-ladespenningen spiller også en rolle. Går merkbart fortere ved motorkjøring eller når landstrøm er tilkoblet.

bilde

Ett annet alternativ er inverter og orig 220v lader. Den gir mest av alle alternativene.

Mvh. SAP

Hei.

For de som ikke måtte kjenne til det er spenningen på USB uttak alltid 5 volt, enten det er original lader, sig.tenner adapter, USB tilkobling på pc, mac etc.

Hvis du leser skriften med små bokstaver som står på originalladeren som følger med iPaden ser du at den leverer 5 v 10w. Omregnet etter gammel skolelærdom vil det si: 10/5= 2 (watt/volt=ampere), dvs 2 amp.

Det finns mange varianter av USB uttak for sigtenner og de fleste gir nok bare 1 amp, noen yter 2 amp, tror nok kanskje man får som man betaler for i denne sammenheng. Dersom du bruker Usb adapter som yter min 2 amp burde det ikke være noe problem å få ladet nok.

Siden det her er snakk om et Epleprodukt kan jeg nevne at Apple selger USB adapter for sigtenneruttak med 2 USB kontakter som skal kunne lade 2 iPader samtidig.

En USB kontakt på en pc leverer kun 500 milliwatt, derfor kan du ikke lade iPaden via USB på pc.

Selv om ikke ladestmbolet viser at den lader kommer det inn strøm men det tar selvsagt mye lengre tid

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

En USB kontakt på en pc leverer kun 500 milliwatt, derfor kan du ikke lade iPaden via USB på pc.

Artig nok lader den så det griner fra USB på MacBook.

Det er jo bare snakk om å kjøpe den riktige !

Jepp, det er bare å lese på esken.

Jeg har en på 2 A i 12V uttaket som lader iPad samtidig med at den driver Tom-Tom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...