Sabeltann Startet 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2005 Hei, var nede i båten idag og startet opp. Det jeg ser er at dene ene dysen lekker bittelitt ren diesel. Det kommer ikke fra returrøret på topp men virker som om at det midt på dysen er en pakning og at det presses litt diesel ut herifra... Hva er beste fremgangsmåte? ta ut dyse, dele den, sette i ny pakning? En av de andre dysene kommer det bittelitt sort "bek" utfra topp. Tyder for meg på at kobber pakning er utett. Her blir det vel egentlig og ta ut dyse og rengjøre godt, skifte kobberpakning, og remontere? Har hatt denne dysen oppe for tre årsiden.... Ellers er det en liten lekkasje på tomgangs demper, kan jeg skru denne skruen ut av dieselpumpa uten at "hele" innmaten kommer "dettendes" ut? (er det masse fjærer etc innforbi? tilbake melding ønskes! Hva tror dere noe slikt koster og fikse på verksted? Kansje svarer det seg og spare litt på og heller la fagfolk ta jobben No treng eg innspel gutar! Sitér dette innlegget Link to post
biggen Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Hei ! Jeg har 4.108 og hadde mine 4 dyser ute i vinter til service, 3 stk. av dem måtte justeres og den site måtte byttes. Hele greia kom på 1200 kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Hei. Skal du ha det 100% ,og er usikker på om du får det til , kan jeg virkelig anbefale Rogaland Lystbåtservice på Ulsnes (Hundvåg) . Her er det dyktige folk og god service...... http://www.rogaland-lystbaatservice.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Hei, var nede i båten idag og startet opp. Det jeg ser er at dene ene dysen lekker bittelitt ren diesel. Det kommer ikke fra returrøret på topp men virker som om at det midt på dysen er en pakning og at det presses litt diesel ut herifra... Hva er beste fremgangsmåte? ta ut dyse, dele den, sette i ny pakning? En av de andre dysene kommer det bittelitt sort "bek" utfra topp. Tyder for meg på at kobber pakning er utett. Her blir det vel egentlig og ta ut dyse og rengjøre godt, skifte kobberpakning, og remontere? Har hatt denne dysen oppe for tre årsiden.... Ellers er det en liten lekkasje på tomgangs demper, kan jeg skru denne skruen ut av dieselpumpa uten at "hele" innmaten kommer "dettendes" ut? (er det masse fjærer etc innforbi? tilbake melding ønskes! Hva tror dere noe slikt koster og fikse på verksted? Kansje svarer det seg og spare litt på og heller la fagfolk ta jobben No treng eg innspel gutar! <{POST_SNAPBACK}> Lever heller inn på et diesel eller landbruksverksted, mye billigere enn båtsjapper. Gule sider neste JOH Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 15.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2005 Kontaktet Varhaug elektro diesel i Sandnes. De fikser pakning og trykk testing for en rimelig penge! Takk for gode svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.