Suzuki Startet 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2005 (redigert) heisann, jeg har behov for å få "skjært ned" bordet i salongen min, samt kartbordet. Flikene er så store at man nesten må stå i sofaen, for å så slått opp bordet. I tillegg har jeg lyst til å ta 45grader av hjørnene, for å "knekke" profilen litt. Og sette på nye slingrelister etter endt dyst. Så til saken, jeg har ikke noe sag som egner seg. Finnes noe medlem på Baatplassen.no som kan tenke seg jobben, mot et passende honorar ? Vil tro en skarp ELU eller GJERDESAG, med fintannet blad, skulle duge bra. Noen som føler seg kallet ? Bor selv i Stor Oslo, men jeg kjører jo rundt av og til.. OBS - kvalifikasjoner må fremlegges, bildebevis avkreves Båten er fra 1971, så finnishen er ikke som den var. Men å sage med sirkelsag, blir allikevel litt i "overkant" røfft. Suzuki Redigert 11.Mars.2005 av Suzuki (see edit history) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Fintannet håndsag (bakksag) går bra! Sirkelsag likeså med fintannet blad på! Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Er bordplata i finer? Kunne du ikke da saget med en god rotterumpe, med fintannet blad, stilt inn på lav sagehastighet og saget fra undersiden av bordet? F.eks. en blå Bosch, med tre trinns sagehastighet(egentlig en tretrinns bladstilling), 0, 1, og 2. Hvor stilling 0 er saktest og finest kutt. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Amorosa Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Så til saken, jeg har ikke noe sag som egner seg. Finnes noe medlem på Baatplassen.no som kan tenke seg jobben, mot et passende honorar ? Vil tro en skarp ELU eller GJERDESAG, med fintannet blad, skulle duge bra. Noen som føler seg kallet ? Bor selv i Stor Oslo, men jeg kjører jo rundt av og til.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Du har vel en trelasthandel i nærheten med litt utagerende servicenivå?? Da får du hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 (redigert) Du kan også gjøre som jeg gjorde da jeg skar til sidepanelene i min Nidelv 26, og når teakbordet i Uniquen brakk i to i fjor vår; Ta de med til et sneekkerveksted nær deg,og be dem om hjlep. De har all slags fancy utstyr for å lage møbler/ detaljer, og gjør dette på "no time" Selv har jeg brukt disse:Syversen Egil A/S,Telefon: 66 89 20 60,Fløisbonnv. 4,1412 Sofiemyr Kolbotn er jo et vakkert sted du kan svinge innom når du er ute og kjører Redigert 11.Mars.2005 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Suzuki Svart 11.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Mye bra forslag, men bordet skal sages i sånn "proffsag" og ikke på frihånd. Noen er mer modige enn andre, jeg er generelt sett "pyse" når det gjelder å sette saga i ting det bare finnes en av.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Verrie Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Mye bra forslag, men bordet skal sages i sånn "proffsag" og ikke på frihånd. Noen er mer modige enn andre, jeg er generelt sett "pyse" når det gjelder å sette saga i ting det bare finnes en av.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Veldig enig med deg her. Det eneste som duger er skikkelig bordsag med "nal". Forslag : ta bordet i bilen, 200 kr i lomma. Kjør til et nytt boligfelt i nærheten av deg. Stopp der hvor du finner snekkere og bank på, legg 200 på bordet og få en av dem til å skjære dette for deg. For dem tar dette 5-10 minutter, godt betalt mao. Forviss deg om at saga er ren, og at bladet ikke er altfor gammelt..... Lykke til. (har selv slike sager, men bor nok litt for langt unna.....) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Jeg er også pyse i slike sammenhenger, derfor møbelsnekkerverksteder med all slags heftige sager, høvler, freser og annet som bidrar til at resultatet blir 100%. Det koster ikke mange kronene heller. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Møbelsnekkere er et godt forslag! Byggeplasser skjærer en del i spon, noe som er fy fy for sagblad (slue) Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Tar du med bordet til Bodø, skal du få det utført gratis. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Møbelsnekkere er et godt forslag! Byggeplasser skjærer en del i spon, noe som er fy fy for sagblad (slue) <{POST_SNAPBACK}> Dere har jo en møbelsnekker iblandt dere.... men dere leser vel ikke innleggene mine da Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 11.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Dere har jo en møbelsnekker iblandt dere.... men dere leser vel ikke innleggene mine da <{POST_SNAPBACK}> Tar du jobben da ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
henboe Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 (redigert) Tar du jobben da ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> det kan jeg nok gjøre, men å spørre en som driver med interiør uka før påske, eller andre slags ferier... har mye og gjøre, men om du kommer til verkstedet, skal jeg nok få kappet det Jobber forøvrig på oslos eldste snekkerverksted, 104 år. Holder til på lørenskog. Redigert 11.Mars.2005 av henboe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
biggen Svart 11.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2005 Er bordplata i finer? Kunne du ikke da saget med en god rotterumpe, med fintannet blad, stilt inn på lav sagehastighet og saget fra undersiden av bordet? F.eks. en blå Bosch, med tre trinns sagehastighet(egentlig en tretrinns bladstilling), 0, 1, og 2. Hvor stilling 0 er saktest og finest kutt. <{POST_SNAPBACK}> Ikke for å være belærende... En "rotterumpe" er en håndsag med et blad som er nesten helt spiss i tuppen, ofte rundt 30-35cm lang og rundt 2-4cm inne ved håndtaket. fin på trange steder.. Det du beskriver er en på katalogspråket en stikksag, eller pendelstikksag når den har I,II,II instilling på siden av huset. Denne funksjonen gjør at bladet i ulik grad (I,II,II) når bladet er lengst ute beveger seg fremover skrått med tuppen (pendler) og drar bladet oppover osv. Denne funksjonen tilater deg å sage mye fortere men det blir mye mer flising, og du vil føle at sgen vil dra seg fremover. Som du sier: sagen på I vil gi minst flising med saging fra "styggsiden". MEN det finnes en rekke forskjellige sagblder (nesten egen vitenskap), en fagbutikk med informert personale vil kunne gi deg en kort leksjon med mye og riktig lærdom!! Bosch har f.eks. blader som heter "clean cut", på disse er ikke tennene viket og er velegnet til å skjære(med saga på I, hvis pendel) finer, parkett eller utskjæring til vaskekum i benkeplate med fra pensiden. Igjen, ikke for å være belærende (jeg jobber med dette til daglig i butikk, er tømrer og synes det er kjempegøy med el. verktøy!! ) hilsen biggen Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Ikke for å være belærende... En "rotterumpe" er en håndsag med et blad som er nesten helt spiss i tuppen, ofte rundt 30-35cm lang og rundt 2-4cm inne ved håndtaket. fin på trange steder.. Det du beskriver er en på katalogspråket en stikksag, eller pendelstikksag når den har I,II,II instilling på siden av huset. Denne funksjonen gjør at bladet i ulik grad (I,II,II) når bladet er lengst ute beveger seg fremover skrått med tuppen (pendler) og drar bladet oppover osv. Denne funksjonen tilater deg å sage mye fortere men det blir mye mer flising, og du vil føle at sgen vil dra seg fremover. Som du sier: sagen på I vil gi minst flising med saging fra "styggsiden". MEN det finnes en rekke forskjellige sagblder (nesten egen vitenskap), en fagbutikk med informert personale vil kunne gi deg en kort leksjon med mye og riktig lærdom!! Bosch har f.eks. blader som heter "clean cut", på disse er ikke tennene viket og er velegnet til å skjære(med saga på I, hvis pendel) finer, parkett eller utskjæring til vaskekum i benkeplate med fra pensiden. Igjen, ikke for å være belærende (jeg jobber med dette til daglig i butikk, er tømrer og synes det er kjempegøy med el. verktøy!! ) hilsen biggen <{POST_SNAPBACK}> Da burde du jo vite at det ikke heter "viklet" men "vigget" Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 12.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2005 Ikke vær ufin da henboe Kan kappe bordplata di på en utmerket justersag, Suzuki, men så var det den geografiske avstanden da... Geir Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.