Artekno Startet 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Juni.2013 Jeg hadde tenkt å klare meg med vanlig forseil med klips. Har ikke hatt noen spesielle problemer med dette heller, og er ennå smidig nok til å smette frampå å dra ned seilene kjapt om det blåser litt. Denne tanken har vært ut i fra at et Furlex-system koster migblod, samt at båten min er eksepsjonelt god på kryss når det blåser litt, og da kan det hende kryssfokka er "den rette" framfor en større genoa (26 kvm). Å krysse høyt med delvis innrullet genoa ser jeg for meg ikke er optimalt. Så dukker det opp et kliss nytt rullesystem som passer akkurat (i hht tabell) til min båt, Plastimo 810. Ja jeg vet... Det er ikke det samme som Furlex. Men det er nytt, og det er billig (privat salg). Og genoaen min er uansett utblåst og tenkt byttet i vinter. -Og litt lettere er det jo på turseiling, shorthanded og med unger ombord... Båt: 4 tonn, 35 fot. Forseil: ca 26 kvm. Er Plastimo 810(T) noe å satse på? Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
klk Svart 27.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Har brukt Plastimo 810 i ca 10 år på mine to forseil, (kutterrigg) 16 og 25 kvm. Virker utmerket for meg, aldri noe tull med dette. Kan ikke skjønne hva de dyrere merkene kan gjøre bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Ser at det selges 811 nå, med litt annen design. Er det slik at 810 pr def er en "utgått modell"? Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.