Ludde Startet 11.Mars.2005 Del på Facebook Startet 11.Mars.2005 (redigert) Vi har jo hatt en tråd tidligere om spyling av Bravo og Alpha drev, og Yanmar har en løsning for dette. De viser denne på messen på Lillestrøm i år også. Jeg har valg en annen løsning til mitt Bravo III drev, som både skal kjøle bedre og der du ikke behøver å borre hull i skroget etc. Produktet monteres ved å bore 2 hull i kavitasjonsplaten, og løsne skruen i venstre forkant øverst på drevet. Monteringstid er ca. 15 minutter, og varmereduskjon i mitt drev skal være opptil 60%. Jeg kjøpte herfra http://www.drev.se/, og her er hjemmesiden til produsenten i USA http://www.driveshowers.com, hvor det finnes utførlig informasjon og bilder som viser hvordan dette fungerer. Mvh Ludde Redigert 11.Mars.2005 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Flem340 Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 Interesant Ludde. Dete er vel noe man enkelt kan bøye til selv ved hjelp av litt syrefast tubing og en rørbøyer? Hva med hullnene i kavitasjonespalten, når man stikker nedi et syrefast rør som vil få forbindelse med aluminium. Har du gjort noe for å isolere røret fra aluminiumen? Er på jobb i nordsjøene nå, har du mulighet for å lage en målsatt skisse over drevdusjen, så kaunne jeg prøvd å lage en her ute. Mvh. Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 12.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 (redigert) Jeg vil tro at det ikke er noe stor sak å lage selv, for det er bare et syrefast rør, sveiset i begge ender, og med 11 hull opp i bøylen hvor vannet spruter ut på drevet. Det følger ikke med noen form for isolasjon mellom syrefast og aluminium, men er dette strengt tatt nødvendig da? Her er svaret fra Simrek da jeg stillte noen spørsmål om hvorfor jeg skulle velge derer produkt: The system offered by Yanmar would be of little help for an overheated drive. It only sprays water on the top bearing cap of the drive and not the sides where test have proven, does the best cooling. My system gets 50 to 60 degrees of cooling protection. Systems like the one that you have attached picture of, will only cool the drive oil somewhere in the 20 degree range. Her er bildet av alternativet fra Yanmar som trenger litt rørlegger arbeid i tillegg : https://baatplassen.no/bildearkiv/0/455/Drevdusj.jpg Mvh Ludde Redigert 12.Mars.2005 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Windy37GM Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 Hvordan skjer mva og greier?? Hilsen Skarpnes9100 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.