Jump to content

Yamaha 4 går ikke rundt

jarlebh

Recommended Posts

I fjor kjøpte jeg en brukt seilebåt, til denne fulgte det med en Zodiac med en Yamaha 4 motor(2 takter). Motoren er fra tidlig 2000 tallet mener jeg,

Jeg har ikke rukket å sjekke denne motoren før nå og det viser seg at den sitter bom fast, er helt umulig å dra i snora eller vri propellen rundt.

Vil dette si at motoren er total havarert eller er det noe man kan prøve ? Jeg har ganske lite erfaring med motorer generelt, men hvis noen har en service manual så kan jeg jo prøve å plukke den fra hverandre.

Den sitter ganske sikkert i hylsen under powerhead. I denne ligger tetting for at det ikke skal komme sjøvann opp til veiven. Hylsen er rundt 10 cm lang, og pakker seg med salt o.a. slik at aksling blir sittende fast.

Og under snella til startsnora er det noen hakk. Sett en skrutrekker inn på skrå og bank løs hodet.

Er ikke helt fortrolig med betegnelsene. Kan legge inn bilde fra innmaten på min 4 HK om behov.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...