Jump to content

Mjosundet, gå i det sørlige sundet med 19foter

-morten-

Recommended Posts

Jeg planlegger en tur der jeg sansynligvis stopper å tanker i Mjosundet. Skal sørover ut Aursundet etterpå så jeg lurer på om det er noen kjendte i dette området. lit vanskelig å se på kartene hvor dypt det er i det sundet. Det står 2,5 i papirkartet nedenfor Kvalvik. På Navionics(i-pad) står det 0,5-10m. Jeg har ikke gått der før. Det er en 19 fots Askeladden så jeg stikker ikke så dypt. Håper det er noen fra Aure eller omegn her.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

De går der med nokså stor båter så ingen problem. Mjosundet er en fantastisk plass. Sist vi var der grillet vi ute på brygga i de grillene som var utplassert. Var utrolig koslig.

PS: Vi ligger nå i korssundet å venter på at kulingen avtar og turstart inn Sognefjorden. Mulig vi så stikker en liten tur til Bergen når vi først er så nært. Vår første erfaring på turen var at det ikke er båtstørrelsen som begrenser mulighetene. Vi har ingen problem med å takle vær, bølger i forhold til de største båtene på turen og komforen er OK sier fruen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...