btor Startet 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2013 Hei Nå er snekka pusset helt ned på gelcoaten og jeg hadde planlagt å legge på tre lag med Antipest og deretter et par lag med Biltema bunnstoff i forskjellige farger. Men så leser jeg hos Maritim at: " Kun Nonstop kan legges rett på antipest, ellers må primer brukes.". Den 'selvpolerende' Nonstop er vel for hurtiggående båter og jeg kan ikke akkurat si at snekka mi er i den klassen. Jeg har verken lyst til å male på enda et strøk eller å evt matte ned mellom to-komponenten og bunnstoffet (hvem har vel det etter flere dager med skraping og nedsliping). Jeg har erfaring med at Biltema's bunnstoff fungerer fint, så det har jeg lyst til å bruke. Så hvilken to-komponent primer bør jeg bruker under det? Takk for kommentarer på dette... btor Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Tror nok at Biltemas stoff sitter greit nok på Antipest. Men hvorfor ikke bruke Nonstop? De fleste med snekker etc bruker faktisk selvpolerende med godt resultat. Biltemas bunnstoff er et dårligere produkt, og på grunn av dårligere dekkevne er det faktisk også dyrere pr kvadratmeter enn Jotun sitt! Jeg ville uten tvil gått for selvpolerende, jeg har brukt det på snekke i 12 år nå med bare gode erfaringer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Festina Lente IV Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Bruk NonStop. Jeg har brukt stoffet på snekker, cabincruiser og seilbåt siden stoffet kom på markedet første gangen (25 - 30 år?). Stoffet fungerer veldig bra, det svarte er best.. Ingen grunn til å bruke noe annet. Bruker du to strøk, med en farge i bunnen og en annen oppå, får du full kontroll, og kan bare legge på stoff der den innerste fargen blir slitt av Billig og fin løsning, og du slipper tykkel lag med bunnstoff som har bygget seg opp etter en tid. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Storskarv Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Jeg tror alt bunnstoff kan smøres direkte på Jorun antipest. Har forøvrig god erfaringer Jotun nonstop :-) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Bruker også Nonstop på gtresnekka Tora. Virker veldig bra! Pleier bare å flekke over om våren før sjøsetting. Jeg bruker mørkeblått. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.